×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جشنواره ملی نعنا در کاشان برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ˈسید محمد ناظم رضویˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره به همت کار گروه توسعه منطقه فین کاشان، همزمان با برداشت محصول نعنا در روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بهترین نوع گیاه نعنا کشور بلحاظ کیفیت و عطر در منطقه فین کاشان کشت می شود، رونق اقتصادی منطقه، ثبت نعنا به عنوان بهترین نوع نعنا در کشور، ترویج و توسعه کارگاهها و کارخانه های تولید عرقیات و معرفی توانمندی های بالقوه و بالفعل در کشور را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ملی بیان کرد.

وی تلاش برای ایجاد منطقه نمونه گردشگری، ترویج رویکرد مردم به طب سنتی اسلامی، ارتقا سطح آگاهی کشاورزان منطقه، شناسایی سطح زیرکشت گیاهان دارویی، افزایش تولیدات استاندارد جهت مصرف داخلی و صادرات این محصول را از دیگر اهداف جشنواره ملی نعنا عنوان کرد. شهردار کاشان افزود: موقعیت آب و هوایی و وجود خاک مناسب و مساعد برای رشد این گیاه در این منطقه از دیگر دلایل برگزاری جشنواره است.

به گفته ناظم رضوی حمایت و همیاری شورای اسلامی شهر، انتخاب منطقه در کاشت و برداشت نعنا و ارائه بهترین عرقیات این محصول از جمله دلایل برگزاری این جشنواره در کاشان است. وی برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی، بازدید گردشگران و شهروندان کاشانی از کشتزارهای منطقه، کارگاه های سنتی و صنعتی، بازدید از مجتمع داروسازی باریج اسانس و انتشار ویژه نامه تخصصی را از برنامه های جانبی این جشنواره عنوان کرد.

شهردار کاشان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره نعنا در محل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان دایر شده است، ابراز امیدواری کرد با تشکیل ستاد برگزاری، این جشنواره نه تنها در منطقه بلکه در کشور برگزار شود. نعنا در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا، برطرف کردن ناراحتی های عصبی، تقویت معده و بدن، کاهش تشنج و سرفه، تسکین درد و آرامش بخشی مفید است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.