×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : بیماری دیابت پا مرض قند، یک بیماری متابولیکی است که درمان قطعی نداشته و تا پایان عمر همراه فرد است ولی سبک زندگی و انتخاب نوع سبد غذایی، در کنترل این بیماری و ارتقا سطح کیفی زندگی فرد بسیار موثر است.


دکتر محمد باقر مینایی، متخصص طب سنتی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: بیماری دیابت، درمان کامل ندارد ولی قابل کنترل است و طب سنتی، الگوها و دستورالعمل‌هایی دارد که به کنترل قند خون کمک زیادی می‌کند. اولین توصیه در طب سنتی به بیماران دیابتی، دقت در تهیه غذای مصرفی است که از غذای کم حجم استفاده کنند.


وی ادامه داد: نکته سوم استفاده از مواد غذایی حاوی جو مثل نان جو  یا سوپ و آش جو است در جو ترکیباتی وجود دارد که اختلالات متابولیکی بدن انسان را تا حد زیادی درمان می‌کند و باعث کنترل قند خون می‌شود.


سومین نکته در استفاده از سبزیجات است که به علت خاصیت سبزیجات در کنترل جذب مواد غذایی، باعث کاهش قند خون و کنترل آن در افراد دیابتی می‌شود.


این متخصص طب سنتی تاکید کرد: برخی آداب غذا خوردن بطور غیر مستقیم در کنترل قند خون در پی هضم صحیح غذا، کمک می‌کند که از آن جمله می‌توان به درست جویدن غذا و نخوردن آب ما بین غذا اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.