×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک کارشناس طب سنتی گفت: چنانچه روزه دار دچار یبوست شده است باید با ملین‌ها یبوست را برطرف کند.

 

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره یبوست و روزه داری اظهار داشت: چنانچه روزه دار دچار یبوست شده است، باید با ملین‌ها یبوست را برطرف کند.

به گفته وی هر شب ۱۰ عدد انجیر خشک را با ۲۰ عدد آلوی بخارا در یک کاسه آب خیس کند و هنگام سحر بخورد و هر سحرگاه همان مقدار را خیس کند و شب یک ساعت قبل از خواب بخورد.  

این کارشناس طب سنتی افزود: اگر این کار برای رفع یبوست کافی نبود از نسخه مسهل عام بهره ببرند که می‌توانند ۵۰ گرم ترنجبین، ۵۰ گرم برگ سنا، ۵۰ گرم گل محمدی، ۲۵ گرم افسنتین، ۲۵ گرم گل ختمی و ۲۵ گرم تخم کتان را با هم مخلوط و با هاون برقی آسیاب کنند تا به صورت نیم کوب در آید. هر بار یک قاشق غذاخوری آن را با ۲ لیوان آب روی شعله ملایم بجوشانند تا یک لیوان بماند، صاف کنند و با شکر شیرین کرده نیم گرم میل کنند.

علوی ادامه داد: مسهل را باید پس از گذشت حداقل ۱،۵ ساعت از افطار مصرف کنند و با شکم گرسنه نباید مصرف شود.

رفع یبوست با پودر سبوس برنج

وی گفت: همیشه باید پودر سبوس برنج یا غلات دیگر در آشپزخانه در جای سرد و خنک نگهداری شود. در هر وعده غذایی به خصوص در پُخت برنج به ازای هر شخص یک قاشق چایخوری یا مرباخوری اضافه شود.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: استفاده از پُودر سبوس برنج یا غلات دیگر در رفع یبوست کمک بسیاری می‌کند و از طرف دیگر سرشار از مجموعه ویتامین‌های B است که برای بدن ضروری است ولی در برنج پخته اثری از آن یافت نمی‌شود، بنابراین در غذاهای پُختنی از سبزیجات زیاد استفاده شود که برای رفع یبوست بسیار مفید است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.