×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر کار گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران نکاتی درباره تقویت حافظه را بیان کردند.

محمد احمدی مدیر کار گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران درباره تقویت حافظه اظهار داشت: در رساله ذهبیه امام رضا (ع) آمده کسی که می‌خواهد قدرت حافظه اش افزایش یابد، صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز بی دانه مصرف کند.

به گفته وی مواردی دیگر در رساله ذهبیه امام رضا (ع) درباره تقویت حافظه آمده کسی که می‌خواهد فراموشی خود را کاهش دهد و از قدرت حافظه خوبی برخوردار شود، باید هر روز سه قطعه زنجبیل پرورده در عسل (خوابانیده در عسل) و آغشته به خَردل را همراه غذای روزانه خود مصرف کند.

مدیر کار گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران اضافه کرد: در رساله ذهبیه امام رضا (ع) آمده کسی که می‌خواهد به عقلش افزوده شود، هر روز قبل از خروج از خانه، صبح ناشتا سه عدد هلیله سیاه را با شکر طبرزد (شکر سرخ) مصرف کند.

پاکسازی مغز با انفیه

احمدی درباره راه‌های پاکسازی مغز اضافه کرد: بُخور با گیاهانی مانند پونه، آویشن، مرزنجوش و انفیه (در لغت هر دارویی را که به بینی کشند انفیه (بوییدنی) گویند؛ انفیه ماده‌ای است که برای باز شدن مجاری تنفسی استفاده می‌شود و طریقهٔ استعمال به این صورت است که مقداری کمی از آن را نزدیک یکی از سوراخ‌های بینی برده و سوراخ دیگر بینی را با دست گرفته و ماده را به داخل بینی با دَم  وارد کرد) برای پاکسازی مغز و سر از مواد زائد مفید است.

وی ادامه داد: بادام یک غذای دوایی است که دارای طبیعتی گرم و تر بوده و مصرف طولانی مدت آن به بدن آسیب وارد نمی‌کند و حافظ قوا و ارواح بدن است و از مهمترین خواص بادام، حافظ جوهر دِماغ (مغز) بودن آن است.

مدیر کارگروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ایران بیان داشت: وقتی قوا یا جِرم دماغ دچار کاستی می‌شود، به طور کامل قادر به انجام وظایفش نیست و توانایی مغز کاهش پیدا می‌کند و ضعف دماغ بروز پیدا می‌کند.

احمدی درباره علائم ضعف دماغ مغز گفت: سر دردی که ناشی از بخارات تولید شده در معده ناشی از هضم غذا یا استشمام بوها یا شنیدن صداها باشد، تکدّر حواس، ضعف در تفکر، ضعف در تخیل و … را در بر دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر شب هنگام خواب ۷ عدد مغز بادام پوست گرفته و با هم وزنش نبات مصرف شود.

به گزارش تسنیم اکثر ترکیبات حاوی مواد غذایی و دارویی گرم هستند و در افرادی که پایه مزاجی گرم یا سوء مزاج گرم در بعضی اندام‌ها دارند، می‌تواند مشکل ساز باشد. بنابراین باید تحت تجویز پزشک متخصص طب سنتی باشد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.