×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : متخصص طب سنتی اعلام کرد: بیمارانی که دچار سنگ کلیه هستند باید از مصرف گوشت گاو و گوساله، گوشت‌های مانده، ماهی شور، گوشت خشک‌شده، سوسیس و کالباس پرهیز کنند.


 مریم مقیمی در گفت‌وگو با فارس، گفت: همچنین بیمارانی که کلیه آنها سنگ‌ساز است نباید گوشت‌های فریز شده وارداتی، گوشت شکار، گوشت اردک و به طور کلی هر نوع غذای غلیظ را مصرف کنند چرا که برای کلیه آنها مضرّ است.


وی ادامه داد: تقریباً تمام مبتلایان به سنگ کلیه دچار غلظت خون هستند به همین دلیل انجام ورزش معتدل و ملایم در این بیماران کمک کننده است.


مقیمی ادامه داد: ماساژ بدن و استفاده از حمام به اندازه کافی برای بیماران دچار سنگ کلیه سودمند است و در مقابل پرخوری و عدم تحرک و یک جان نشستن برای آنها مضرّ است.


این متخصص طب سنتی افزود: انجام ورزش‌های طاقت‌فرسا و شدید باعث بالا رفتن میزان حرارت بدن می‌شود و این در حالی است که ایجاد خشکی برای این بیماران مناسب نیست.


وی گفت: بیمارانی که دچار سنگ کلیه هستند در حالت سیری و پر بودن شکم هرگز نباید به ورزش بپردازند چرا که همین عامل ایجاد سنگ کلیه می‌شود.


مقیمی تصریح کرد: باید توجه داشت مقصر اصلی در ایجاد سنگ‌های کلیه، روش غلط تغذیه و عملکرد سوء معده است که کبد را وادار به ساختن رسوب می‌کند. این رسوب‌گذاری از طریق خون وارد کلیه می‌شود و در فیلترهای کلیه می‌ماند.


مقیمی گفت: بنابراین علاوه بر مصرف داروهای سنگ‌شکن پاکسازی کبد و معده نیز به عنوان راه درمان وجود دارد و به همین دلیل مصرف مسهل برای دفع سنگ کلیه واجب است چرا که مقصر اصلی کلیه‌ها نیستند، البته میزان اثر مسهل نباید خیلی شدید باشد بلکه باید به میزانی باشد که مقادیر لازم از مایعات به سمت کلیه‌ها روانه شود. و بدون اینکه به کلیه‌ها فشار بیاید اضافه آن به سمت روده‌ها برود تا کبد و معده نیز تخلیه شوند.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.