×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : کشف سلاح جدیدی برای مبارزه با پارکینسون، این سلاح کوچک اما مؤثر چیزی نیست جز دارچین. دانشمندان عقیده دارند این ادویه ای منبعی شیمیایی است که به خوبی می تواند از مغز انسان در برابر بسیاری آسیب ها جلوگیری کند. در واقع کبد ما دارچین را به سدیم بنزوئیک اسید تبدیل می کند، این ترکیب شیمیایی یک ترکیب تثبیت شده است که در بیشتر داروهای مبتلا به اختلالات عصبی به کار می رود.



به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از pakistantoday  ، محققان دانشگاه شیکاگو پس از انجام تحقیقات متعدد دریافتند، زمانی که این ماده شیمیایی وارد مغز می شود علاوه بر متوقف ساختن روند از دست رفتن سلول های پروتئینی از سایر سلول ها و نرون ها محافظت می کند و موجب بهبود عملکرد حرکتی افراد می شود.


بنابراین دارچین به صورت بالقوه از این خاصیت برخوردار است که روند پیشرفت بیماری پارکینسون را متوقف کند، البته از میان انواع مختلف این ادویه، دارچین سیلان تأثیگذاری بیشتری در بهبود این بیماری دارد.آنچه که مشخص است، شناخت بیشتر از بیماری پارکینسون و دریافت دقیق اتفاقاتی که در مغز فرد بیمار در حال جریان است به پزشکان کمک می کند تا راه ها درمانی جدید و کم هزینه ای برای این بیماری بیابند؛ اما تا کنون بسیاری از وجوه این بیماری هم چنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.