×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

سلامانه : با توجه به وضعیت موجود، متاسفانه گیاهان دارویی و استفاده از صنایع داروسازی گیاهی جایگاه مطلوبی درکشور نداشته و کمتر به فواید این نوع داروها توجه می‌شود.


محمدصادق بهاری متخصص داروشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: داروهای گیاهی بسیار کم در بین افراد جامعه مورد مصرف قرار می‌گیرند و در مقابل داروهای شیمیایی بسیار محبوب و پرکاربرد هستند.


وی با اشاره به اینکه گونه‌های گیاهان دارویی در کشورمان بسیار زیاد است، تاکید کرد: اغلب گونه‌های گیاهان دارویی در جهان، در ایران نیز یافت می‌شوند و کمتر کشوری را می‌توان یافت که تا این اندازه تنوع گیاهان دارویی را داشته باشد.


بهاری افزود: با توجه به وضعیت موجود، متاسفانه گیاهان دارویی و استفاده از صنایع داروسازی گیاهی جایگاه مطلوبی در کشور نداشته و کمتر به فواید این نوع داروها توجه می‌شود.


وی با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی وضعیت داروهای گیاهی در کشور بسیار ضروری است، تصریح کرد: دلایل متعددی در پایین بودن سطح مصرف داروهای گیاهی و جایگاه پایین این داروها در کشور در مقایسه با داروهای شیمیایی دخیل هستند.


بهاری گفت: بی‌اطلاعی بسیاری از افراد جامعه از فواید داروهای گیاهی، وجود مافیای دارو، قاچاق گیاهان دارویی، واسطه‌گری نامناسب و کم‌توجهی مسئولان بهداشتی به اهمیت این داروها، از مهمترین دلایل جایگاه پایین داروهای گیاهی و مصرف کم این نوع داروها در کشورها است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.