×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

سلامانه : یک کارشناس طب سنتی برای درد شدید معده در ماه رمضان، تدبیری را توصیه کرد.

 

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: افراد با عجله و ایستاده و در حال حرکت افطار نکنند و در این حالت شام نخورند.



به گفته وی هنگام افطار و سحری غذا را داغ نخورند، بگذارید کمی سرد شود. پیامبر اکرم (ص) می فرماید در غذای داغ برکت وجود ندارد. بعد از صرف افطاری و شام و سحری خواب را به تعویق بیاندازند.



این کارشناس طب سنتی افزود: هرگز بدون سحری روزه نگیرند و اگر خواب ماندند، در افطار بعدی با آب گرم و خرما افطار را باز کنند و در خوردن غذای شام بعد از باز کردن افطار، عجله نکنند.



علوی ادامه داد: استحمام در طول روز برای روزه داران ضعف می‌آورد و شب‌ها تا سحر بلامانع و مفید است؛ بهتر است برای شستشوی بدن از آبزن حمام استفاده کنند و کسانی که از ضعف حافظه رنج می برند همراه با سحری ۲۱ عدد مویز سیاه بدون هسته یا هسته در آورده میل کنند.



وی گفت: حجامت، زالو و فصد در ماه مبارک رمضان در طول روز ممنوع است و بعد از افطار با فاصلۀ اندک اغلب مضر و منجر به ضعف و بی حالی می‌شود. چنانچه افرادی دارای بدنی قوی و خون ساز هستند دو ساعت بعد از شام اشکالی ندارد؛ افراد عادی بهتر است خون گیری نکنند.



این کارشناس طب سنتی بیان داشت: چنانچه روزه دار در ماه مبارک رمضان دچار درد شدید معده بشود و این درد در معده و اطراف ناف احساس شود، باید در فاصلۀ افطار تا سحر یک قاشق غذاخوری شِوید خشک آسیاب شده را با ۲ لیوان آب روی شعله ملایم بجوشانند تا یک لیوان بماند صاف کنند و با عسل خوب شیرین کرده بخورند تا دل درد سریعاً ساکت شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.