×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دلیل ترش ‌کردن معده و پیشنهادهای طب سنتی برای درمان آن

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر غلامرضا کرد افشاری در گفت‌وگو با فارس، گفت: از دیدگاه طب سوزنی سوزش معده و ترش کردن آن می‌تواند به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده باشد.

وی ادامه داد: در این صورت احساس سوزش و ناراحتی در معده با گرسنگی بهبود می‌یابد اما با مصرف غذا تشدید می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: علت دیگر سوزش و ترش کردن معده ریختن زیاد از حد خلط سودای ترش بر دهانه معده است که در این صورت سوزش با غذا خوردن تسکین می‌یابد و گرسنگی آن را بیشتر می‌‌کند.

کرد افشاری با تأکید بر توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیمارانی که دچار این عارضه هستند، گفت: پرهیز از غذاهای غلیظ و نان‌هایی مثل نان فطیر که هضم خوبی ندارد توصیه می‌شود.

وی افزود: اگر علت سوزش از رطوبت معده باشد، بهتر است به عنوان غذا از گوشت‌های لطیف و سریع‌الهضم آن هم به صورت کباب شده استفاده شود.

این متخصص طب سنتی گفت: اگر دلیل سوزش به دلیل سودایی شدن معده است، مصرف شربت سکنجبین به این افراد توصیه می‌شود. همچنین مخلوط کنجد با نبات نیز درد و سوزش معده را برطرف می‌کند.

وی افزود: استفاده از دم کرده بابونه، نعناع، رازیانه و بادرنجبویه نیز سوزش معده را تسکین می‌بخشد.

کرد افشاری همچنین به روزه‌دارانی که در این ایام دچار درد معده می‌شود، توصیه کرد: قبل از سحری ترنجبین را به همراه خاکشیر مصرف کنند، پس از افطار یک لیوان عرق نعناع به همراه عسل یا نبات مصرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود انجیر خشک به همراه آلو برای درمان ناراحتی‌های معده مصرف شود. همچنین مصرف شوید و عسل نیز توصیه شده است.

این متخصص طب سنتی گفت: این بیماران می‌توانند از غذاهای آب‌پز مانند کته شوید یا کته گشنیز به همراه مرغ یا گوشت گوسفند و آبگوشت استفاده کنند اما در مقابل از غذاهای سرخ‌کردنی، نفاخ، دیرهضم و غلیظ پرهیز کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.