×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

درمان بسیاری از بیماری‌ها با روزه داری صحیح

سلامانه : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بسیاری از موارد امتلا یا غلبه اخلاط با تقلیل غذا و یا روزه داری طبی به راحتی درمان می‌شوند. در پژوهش‌های اخیر نیز این مسئله در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان به اثبات رسیده است.

  

سمیه فتعلی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره روزه اظهار داشت: “صومو تصحوا” توصیه پیامبر اسلام (ص) است که دانش امروز به تازگی به آن پرداخته است.

به گفته وی در اندیشه و فرهنگ اسلامی روزه گرفتن از جمله رفتارهایی است که به سلامت روح و جسم انسان کمک می‌کند و در آیات و روایات بسیاری به ابعاد مادی و معنوی مختلف آن پرداخته شده است.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: در طب سنتی ایران نیز روزه به معنای عام آن و تقلیل غذا یکی از پایه‌های درمان است و حکمای ما در بسیاری از بیماری‌های حاد یا مزمن دستورات غذایی ساده ای به بیمار می‌دادند و برای مدت کوتاه و معینی بیمار را از مصرف مواد غذایی متنوع منع می‌کردند.

فتعلی ادامه داد: بسیاری از موارد امتلا یا غلبه اخلاط با همین تدبیر تقلیل غذا و یا روزه داری طبی به راحتی درمان می‌شوند. در پژوهش‌های اخیر نیز این مسئله در کمک به درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان به اثبات رسیده است.

وی اضافه کرد: یعنی همان تدابیری که در طب ایرانی به اغلب بیماران است، البته با توجه به قوت و ضعف بیمار و بیماری او به صورتی حکیمانه توصیه می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران در جمع بندی مطالب گفته شده، به عنوان توصیه به روزه داران افزود: برای عمل به توصیه پیامبر اسلام (ص) در وعده‌های سحر و افطار از پُرخوری و به خصوص مصرف چند نوع غذا با هم خودداری شود تا قوه مدبره بدن در ساعات روزه داری بتواند به تحلیل مواد زائد انباشته شده و در بدن پرداخته و همه توان خود را بر روی هضم غذاهای متنوع مصرف شده متمرکز نسازد.

فتعلی خاطرنشان کرد: در این صورت روزه می‌تواند سبب حفظ سلامت فرد شود. اما عدم رعایت این نکته سبب می‌شود، روزه داری خود عاملی برای ایجاد بیماری شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.