×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

روزه‌داری باعث پاکسازی و بازسازی مجدد بدن می‌شود

سلامانه :یک پزشک عمومی با بیان اینکه در طب سنتی فواید بسیاری برای روزه‌داری مشخص شده است، گفت: بعد از اتمام روزه‌داری سیستم بدن به گونه‌ای نو و بازسازی می‌شود که باعث درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی است.


دکتر فاطمه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فواید روزه‌داری از نظر علمی ثابت شده است، گفت: روزه داری با گرسنگی متفاوت است چه بسا در هنگام گرسنگی تنش در ترشح هورمون‌ها به وجود می آید که اثرات مضری برای بدن دارد.


وی در ادامه افزود: در هنگام روزه داری حرارت بدن افزایش می‌یابد و در بدن طبعی گرم و خشک ایجاد می‌شود که برای سلامتی مفید است. با افزایش حرارت بدن کارکرد سیستم‌های دفعی مانند کلیه و غدد عرق تضعیف می شود و چهار مزاج اصلی (بلغم، صفرا، سودا و خون) فعال می‌شود تا مواد دفعی مانند رسوبات داخل کیسه صفرا و رگ‌های خونی را از بین ببرد.


این پزشک عمومی با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید از مواد غذایی قندی استفاده شود، خاطرنشان کرد: با افزایش حرارت بدن و سوزانده شدن مواد زائد، ضعف حاصل می‌شود که مصرف مواد قندی مانند زولبیا، بامیه و میوه‌های شیرین می تواند کمک کننده تنظیم قند خون در طی روز باشد.


زارعی افزود: وجود طبع گرم و خشک باعث بهبودی بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند کهیر و اگزما می شود.


وی تصریح کرد: روزه داری می تواند از بیماری‌هایی مانند سرطان، سکته های مغزی و قلبی، پارکینسون و ام اس پیشگیری کند به طوری که درهنگام روزه داری قدرت عضلانی قلب بالا می رود و خون با فشار بالایی پمپاژ می شود، در نتیجه باعث از بین رفتن لخته خون و مواد زاید در عروق قلبی می شود.


این پزشک عمومی یادآور شد: روزه داری در افراد سیگاری باعث از بین رفتن مواد زائد حاصل از سیگار از ریه‌ها و تصفیه خون می شود.


زارعی با بیان اینکه تغییر مزاج می تواند باعث پاکسازی بدن شود، افزود: دفع مواد چربی از طریق تغییر مزاج بدن صورت می‌گیرد که نقش موثری بر کاهش چربی خون دارد، از این طریق بدن پاکسازی می شود و بعد از اتمام ماه رمضان بدنی به طور کامل سالم و بازسازی می شود و به جهت تازه شدن سلول‌ها، عملکرد بدن نو می شود.


این پزشک عمومی خاطرنشان کرد: به دلیل غلبه طبع گرم و خشک برای رفع تشنگی طولانی مدت در ماه رمضان بهتر است از شربت به لیمو، خاکشیر، تخم ریحان، شربت ریواس و جو استفاده کرد تا بدن را خنک کند. همچنین توصیه می شود تا روزه با چند دانه نمک باز شود زیرا خاصیت سردی نمک بر مزاج گرم غلبه می کند و بدن آرام آرام به سیستم اولیه خود باز می گردد.


وی در پایان تصریح کرد: روزه داری برای افرادی که توان تحمل آن را دارند بسیار توصیه می‌شود و برای سلامتی بدن موثر است. بهتر است در ماه رمضان غذاهای حاوی پروتئین بیشتر مصرف شود و با استرس کمتر، خواب بیشتر و خواندن قرآن، افراد آرامش روحی را برای خود در این ایام فراهم کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.