×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گیاهان دارویی در ۲۰۰ هکتار مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، خسرو عبدالهی گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار هکتار از عرصه های مرتعی استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح های مرتعداری و قراردادهای ۳۰ ساله به دو هزار و ۳۰۰ خانوار از مرتعداران استان واگذار شده است.

وی افزود: به منظور ترویج کشت گیاهان داروئی، ۲۰۰ هکتار از این اراضی در ۲۴ نقطه استان چهارمحال و بختیاری برای کشت گیاهان داروئی توسط ۲۴ مرتعدار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، کرفس، موسیر، رازیانه، بارنجه، مورد، انجیر دیم، گل محمدی، آویشن، زعفران، عناب و بابونه را از گیاهان داروئی در دست کشت معرفی کرد.

وی با بیان اینکه پنج هکتار از مراتع نیز برای اجرای طرح های پایلوت و تحقیقاتی کشت گیاهان دارویی به مرکز تحقیقات کشاورزی استان واگذارشده است، گفت: میزان اعتبار لازم برای اجرای طرح کشت گیاهان دارویی، تأمین بذر مرتعی، آموزش مرتعداران، و تأمین تجهیزات و ماشین آلات، دو هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است.

معاون برنامه ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری موظف است طرح جامع کشت گیاهان داروئی با بهره گیری از تکنولوژی های نوین را تدوین و به معاونت برنامه ریزی استانداری ارائه دهد.

اسماعیل عامری گلستان افزود: اداره کل منابع طبیعی نیز ظرف مدت یک ماه مهلت دارد، با یک کارخانه تولید دارو قرارداد بسته و پنج هکتار برای اجرای طرح کشت گیاهان دارویی در شرایط استاندارد و خاص را به این کارخانه واگذار کند.

استان چهارمحال و بختیاری با شرایط اقلیمی خاص، زمینه رشد گونه های گیاهی به خصوص گیاهان دارویی را دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.