×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در تابستان سبک‌تر غذا بخورید

سلامانه :یک متخصص طب سنتی ، درباره نوع غذا خوردن در فصل تابستان گفت:‌ «ضعیف‌ترین قدرت هضم بدن در فصل تابستان است. یعنی ازآنجایی که بدن شروع به دفع حرارت در این فصل می‌کند، بنابراین حرارت معده هم کم می‌شود و هضم مواد غذایی با کندی و سختی بیشتری صورت می‌پذیرد». 



دکتر محمود خدادوست، تاکید کرد که اصلا به‌خاطر همین هضم ضعیف در تابستان است که بیشتر افراد، در این روزهای گرم سال، دچار مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ به دلیل ضعیف بودن قدرت هضم در معده‌شان می‌شوند‌. 



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود افزود: «غذاهای سبک و لطیف، برای فصل تابستان مناسب‌تر هستند. یکی از دلایلی که قدیمی‌ها غذاهایی مثل آبدوغ‌خیار را برای فصل تابستان انتخاب می‌کردند، خنک و سبک بودن آن برای دستگاه گوارش بود».


 

خدادوست به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل سردی معده در فصل تابستان، بهتر است خوراکی‌هایی مانند آبدوغ‌خیار، نان و پنیر و گوجه و خیار و آبمیوه‌ها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. 



وی افزود: «از آنجا که معده در این فصل ضعیف است، باید غذاهای سرد را هم با مصلح آنها مصرف کنید. مثلا گردو، کشمش و نعنا می‌توانند مصلح آبدوغ‌خیار باشند».


این متخصص طب سنتی در نهایت به کلامی از امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: «براساس کلام امام صادق (ع)، میوه هر فصل را باید در خود آن فصل بخوریم تا دچار بیماری‌های مختلف نشویم».


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.