×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر تقی قفقازی، استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

خطاهای عطاری‌ها، پزشکان را نسبت به گیاهان دارویی بدبین کرده است

سلامانه :استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن انتقاد از نحوه فعالیت عطاری ها گفت: عطاری هایی که گیاهان را فله ای به مشتریان ارائه می کنند، هنوز نمی دانند که این گیاهان ممکن است سرشار از قارچ ، میکروب و آلودگی باشند. 



به عقیده دکتر تقی قفقازی حتی ممکن است این گیاهان کهنه شده و ماده موثره خود را از دست داده باشند. در ضمن یک گیاه دارویی از دو منطقه جغرافیایی مختلف اثربخشی متفاوتی نیز دارد. 



وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، با اشاره به این که کسانی که در عطاری مشغول فعالیت هستند، نمی توانند میزان اثربخش بدون گیاهان را با توجه به منطقه ای که گیاه در آن روئیده، تشخیص دهند، در ادامه توضیح داد: ضمنا عطاری ها در امر درمان متاسفانه دخالت های زیادی می کنند و از طرفی مردم نیز به دلیل بی اطلاعی، این گیاهان را خریداری می کنند. 



دکتر قفقازی تاکید کرد: این اتفاق یه سیکل معیوب را ایجاد کرده است به طوری که به دلیل عدم بهبود بیماران در نتیجه استفاده از گیاهان دارویی، پزشکان نیز به روند گیاه درمانی و گیاهان دارویی بی اعتماد و بدبین شده اند. 



استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که اگر این گیاهان به طور علمی به کاربرده شوند، می توانند منشا درمان بسیاری از بیماری ها باشند، خاطرنشان کرد: عدم آگاهی در مصرف صحیح گیاهان دارویی علاوه بر این که نمی‌تواند حکم درمانی داشته باشد، بلکه خطرناک است و شرایط بروز و تشدید دیگر بیماری‌ها را هم نیز فراهم می‌کند.



وی با اشاره به اینکه برخی از عطاری‌ها اقدام به مخلوط کردن داروهای شیمیایی و گیاهی می‌کنند، گفت: افراد باید در زمینه مصرف گیاه دارویی به پزشک مراجعه و با تجویز آن اقدام به درمان گیاه دارویی کنند.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.