×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

افراد عرقیات گیاهی را از مکان‌های مورد اطمینان خریداری کنند

سلامانه : یک مدرس دانشگاه گفت: روش عرق گرفتن از گیاهان در طب سنتی بسیار اهمیت دارد، وقتی این عرقیات را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم نوع الکلی که برای بدن مضر است در عرق وارد شده است، بنابراین افراد عرقیات را بایداز مکانهای مورد اطمینان خریداری کنند.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری درباره واریکوسل از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: علت واریس واریکسل و هموروئید تجمع سوداست.

به گفته وی ثبات غلظت اخلاط مختلف در بدن موجب تجمع سودا در بدن می‌شود؛ حتی خار پاشنه هم در طب سنتی از تجمع سوداست. سودا یعنی هر خلطی در بدن بسوزد رسوب کند رسوباتش سودا می‌سازد.

این مدرس دانشگاه افزود: کاسنی خون را صاف و پاک می‌کند و می‌تواند برای پاکسازی بدن موثر باشد، اما دُزهایش تغییر می‌کند، ولی روش عرق گرفتن از گیاهان در طب سنتی بسیار اهمیت دارد.

کردافشاری افزود: البته خیلی از عرقیاتی که ما در بازار داریم حتماً باید خیلی دقت کنیم عرقیات مناسبی باشد، به عنوان مثال زمانی که از یک کیلو کاسنی مثلاً خود گیاه کاسنی بخواهند به جای دو لیتر یک لیتر عرق بگیرند، ممکن است مواد الکلی از آن آزاد شود که به صورت مضر است.

وی ادامه داد: چند وقت پیش یکی از شبکه‌های تلویزیونی اعلام کرد که خوردن کاسنی ممکن است باعث کوری یا اتفاقات دیگر شود. من توصیه می‌کنم وزارت بهداشت و درمان یا مسئولان مربوطه نسبت به داروهای سنتی یک نظارتی داشته باشند، خیلی از این عرقیات را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم نوع الکلی که برای بدن مضر است در عرق وارد شده و بهتر است افراد عرقیات را از مکان‌های مورد اطمینان خریداری کنند و اگر بتوانند از خود گیاه استفاده و دم کنند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: عرق گیرهای کوچک طراحی شده می‌توانند عرق گیری کنند. عرق کاسنی را با شاتره مصرف کنند که شاه تره مصلح کاسنی است و مصفای خون به حساب می‌آید و اثرات خوبی دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.