×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر رسولی چوپانی تشریح کرد/

توصیه‌های طب سنتی برای نحوه غذا خوردن

سلامانه : یک متخصص طب سنتی  درباره نحوه غذا خوردن گفت: «متاسفانه، این روزها بسیاری از ما برای غذایی که می‌خوریم، وقت کافی نمی‌گذاریم و غذا را فقط برای کسب لذت یا تنها برای رفع گرسنگی مصرف می‌کنیم. در صورتی که همین غذا می‌تواند بر سلامتی ما تاثیر مستقیمی داشته باشد».


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، دکتر رسول چوپانی در ادامه سخنان خود افزود: «زمانی که ما تندتند غذا می‌خوریم یا هنگام غذا خوردن، حواسمان به صحبت کردن با موبایل یا تماشای برنامه‌های تلویزیونی است، تمرکز از روی معده‌مان برداشته می‌شود و به این ترتیب، ما دچار ضعف هضم خواهیم شد».


 این عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد که همه افراد باید برای پیشگیری از سوءهاضمه، حواسشان را متمرکز غذایی که می‌خورند، بکنند و با هیجان ناشی از صحبت کردن یا تماشای تلویزیون، لقمه‌های غذا را داخل دهانشان نگذارند.


چوپانی معتقد است: «داشتن هیجان هنگام صرف غذا باعث افزایش استرس می‌شود. ترشح هورمون استرس همراه با غذا خوردن یا بعد از آن هم، چیزی جز ایجاد اختلال در هضم را در پی نخواهد داشت». با این حساب، هنگام غذا خوردن، فقط و فقط حواستان به غذایتان باشد!


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.