×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک کارشناس طب سنی گفت: روزه دارای حکمت‌های فراوان و بی‌شماری دارد که یکی از آنها رسیدن به سلامتی تن است. همچنین، تاکنون هیچ دانشمند غیر مسلمان در جهان یافت نشده است که از نقطه نظر علمی روزه ماه مبارک رمضان را رد کند.

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: روزه دارای حکمت‌های فراوان و بی‌شماری است که یکی از آنها رسیدن به سلامتی تَن است.

به گفته وی حضرت محمد (ص) فرمودند “روزه بگیرید تا سالم بمانید؛ صوموا تصح” تاکنون هیچ دانشمند غیر مسلمان در جهان یافت نشده است که از نقطه نظر علمی روزه ماه مبارک رمضان را رد کرده باشد.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «معده خانه هر بیماری است؛ المعده بیت کل داء»  و پیشگیری و درمان بیماری‌ها نیز باید از معده آغاز باید شود؛ معده مرکز تدارکات کبد و کبد آشپزخانه تأمین کننده غذای تمام سلول‌های بدن است.

علوی اضافه کرد: هر عامل تخریب کننده سلامتی از دهان و معده شروع به فعالیت و رشد می‌کند و هر سمی در معده تولید و وارد کبد می‌شود. روزه داری در مدت یک ماه برای یک سال، تمامی سموم اندام ها و معده را نابود می‌سازد.

وی ادامه داد: روزه با سوزاندن خلط‌های سخت و غلیظ تمام بدن را پاکسازی می‌کند. یک مثال برای بهتر مطرح ساختن روش پاکسازی به وسیلۀ روزه این است که گاهی اوقات ظرف‌های آشپزخانه به وسیله شوینده‌های مختلف به طور کامل تمیز نمی‌شود. جرم‌های چسبیده به آن آنچنان مقاوم شده‌اند که نمی‌تواند آنها را تمیز کرد.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: در این گونه موارد ظرف را روی شعلۀ آتش می‌گذارد تا کاملاً بگدازد، بعد از مدتی تمامی جرم‌های چسبیده به بدنه ظرف سوخته و از ظرف جدا می‌شود.

علوی خاطرنشان کرد: روش پاک کردن برخی از ظروف شباهت بسیاری به روزه گرفتن دارد. گرمای مزاج روزه تمامی سموم را می‌سوزاند و دفع می‌کند. شخص روزه دار پس از یک ماه سالم و شاداب و سرحال به زندگی معمولی همراه با سلامت کامل برمی‌گردد،البته به شرط آنکه در وعده سحر و افطار پرخوری، روی هم خوری نداشته باشد و در این یک ماه کم‌خوری را پیشه بگیرد تا بدن از فواید روزه بهره مند شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.