×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مریم مقیمی در گفت وگو با فارس در مورد اقدامات لازم برای جلوگیری از تشنگی در طول روزه‌داری گفت: در وعده سحری از مصرف غذاهای خشک و پرادویه و تند، غذاهای سرخ شده و پرچرب و شیرین و همچنین از مصرف زیاد از حد گوشت باید پرهیز کرد.

وی ادامه داد: مصرف آب در بین وعده‌های غذایی به منظور پیشگیری از تشنگی کار درستی نیست زیرا باعث بروز نفخ و اختلال هضم غذا می‌شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف قهوه، کاکائو و چای پر رنگ، تشنگی را تشدید می‌کند گفت: در وعده افطار و سحر تا جایی که امکان دارد کمتر از غذاهای نشاسته ای استفاده شود چون این غذاها برای هضم شدن احتیاج به آب بیشتری دارند.

مقیمی تصریح کرد: از غذاهایی مانند حلیم، کله پاچه، کباب و ماهی به خصوص در وعده سحر باید پرهیز کرد چراکه این غذاهای غلیظ برای هضم، حرارت بیشتری را به سمت معده جلب می‌کنند که با افزایش حرارت معده، نیاز به آب نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا و در ظاهر باعث رفع تشنگی می‌شود ولی در نهایت تشنگی را تشدید می‌کند.همچنین از غذاهای بسیار شور مثل گوشتهای نمک‌سود، تن ماهی یا ماهی شور نیز باید پرهیز کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه غذاهایی که در آنها مقدار زیادی سیر به کار رفته، باعث افزایش تشنگی می‌شوند گفت: از خوابیدن بلافاصله پس از غذا در وعده سحری، به خصوص در زمانی که غذای با طبع گرم مصرف شده باشد، باید پرهیز کرد.

مقیمی تأکید کرد: در طول روزه‌داری باید از ورزشهای سخت و معرق پرهیز کرد چون باعث بروز کم‌آبی شدید در بدن می‌شوند و در طول روز نیز از انجام حمام بسیار داغ و سونا باید اجتناب کرد چون تعریق بیش از حد در این حمام ها، باعث بروز کم‌آبی می‌شود.

وی برای رفع تشنگی پس از افطار نیز توصیه کرد، آب سرد را به یکباره نباید نوشید بلکه باید مزه مزه کرد و جرعه جرعه خورد، چون حرارت بدن را از بین می‌برد.

این متخصص طب سنتی گفت: افرادی که از داروهای آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند باید زمان مصرف آن را در شب پس از افطار قرار دهند و تا جایی که ممکن است در وعده سحر از این داروها استفاده نکنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.