×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

یک دستیار تخصصی طب سنتی، چگونگی تشخیص گوشت ذبح شده را تشریح کرد.

سمیه فتعلی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: نوشیدن مواد مسکر (مست کننده) چه جامد، چه مایع و چه یک قطره و چه بیشتر، مانند شراب انگور یا شراب خرما یا شراب عسل حرام است.

به گفته وی تناول عین نجاسات (دو گونه عین نجس داریم که ذاتاً نجس است مانند خون و عرضاً؛ (نجاست عارضی ایجاد شده باشد) مثل آب میوه ای که با خون برخورد کرده است حرام است.

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود:  آب انگور به جوش درآمده حرام است که در دو صورت حلال می‌شود، اول اینکه دو سوم آب آن بخار شود و دوم اینکه به سرکه تبدیل شود.

فتعلی اضافه کرد: آب جو (فقاع) حرام است. همچنین، خوردن تمام سموم که به واسطه آنها به بدن ضرر می‌رسد (باعث تغییر مزاج می شود) حرام است مگر برای درمان با مصلحات آنها.

وی ادامه داد: شیر حیوانات تابع حیوان است، یعنی شیر حیوانات حرام گوشت، حرام و شیر حیوانات مکروه، مکروه و شیر حیوانات حلال، حلال است. خوردن انواع خاک حرام است (غیر خاک تربت اهل البیت(ع) و گل ارمنی برای درمان در صورتی که جایگزینی نباشد) همچنین، نوشیدن در داخل ظرف طلا یا نقره حرام است.

این دستیار تخصصی طب سنتی گفت: جامدی که با چیز نجس برخورد کند حرام است، مگر با آب شسته شود. تمام آب‌های مضاف (مثل آبمیوه ها و….) با برخورد به نجاسات نجس و حرام می‌شوند.

فتعلی ادامه داد: اگر در گُوشتی شک کنیم که آیا ذبح شده است یا نه، در روایات یک روش را برای تشخیص آن بیان کرده‌اند (گوشت ذبح شده روی آتش جمع می‌شود) که در علم پزشکی می‌توان این مورد را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که به عنوان مواد حرام یاد شد، در صورت ضرورت به اندازه زنده ماندن و جلوگیری از مرگ می‌شود از آنها استفاده شود (البته در مورد بعضی چیزها مثل شراب اختلاف است که برخی مطلقاً جایز نمی‌دانند (حتی در صورت مرگ).

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.