×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر

گفتگوی سلامانه با دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی

روند درمان در طب سنتی

سلامانه :یک متخصص طب سنتی گفت: «حفظ تندرستی و دور ماندن از بیماری‌ها، هدف اصلی طب سنتی است». 



دکتر غلامرضا کردافشاری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «سلامانه» افزود: «طب سنتی، تنها در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی خلاصه نمی‌شود. ما می‌خواهیم با طب سنتی به مردم کمک کنیم تا سالم‌تر زندگی کنند و نیازی به دارو و درمان پیدا نکنند. به‌عبارت‌ ساده‌تر، هدف این طب، پیشگیری است و نه درمان».



 این استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران تاکید کرد که در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها هم تدارکاتی در نظر گرفته شده است. ما ابتدا سعی می‌کنیم افراد بیمار را با غذا و خوراکی‌های طبیعی درمان کنیم و اگر نتیجه نگرفتیم، سراغ داروهای مفرد یا مرکب برویم.»



 دکتر کردافشاری افزود: «داروهای طب نوین و سنتی، کمی با هم متفاوت هستند. مثلا در طب نوین، ماده موثره یک گیاه مانند آویشن یا سیاه‌دانه را می‌گیرند و از آن دارو تهیه می‌کنند اما ممکن است همین ماده موثره، عوارضی هم داشته باشد. این در حالی است که اساس دارو در طب سنتی، اصلاح دارو یا تولید دارو با روش‌های سنتی در حجم صنعتی است». 



وی به این نکته هم اشاره کرد که مصرف طولانی‌مدت داروهای شیمیایی حتی اگر با تجویز پزشک هم باشد، می‌تواند عوارضی برای مصرف‌کننده به‌همراه بیاورد و این عوارض در صورت مصرف خودسرانه داروها، بیشتر هم خواهند شد. به‌همین دلیل هم ما می‌خواهیم با کمک مسولان و رسانه‌ها، طب سنتی را به‌منظور حفظ تندرستی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف در کشور رواج دهیم و کاری کنیم تا مردممان هرچه بیشتر از بیماری‌ها و مصرف اجباری داروهای شیمیایی دور بمانند. 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.