×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دکتر رسول چوپانی، متخصص طب سنتی:

به اندازه آب بنوشید؛ نه کم و نه زیاد

سلامانه :یک متخصص طب سنتی در دومین سمینار تخصصی طب سنتی در زمینه اصلاح سبک زندگی، درباره میزان نوشیدن آب در طول روز گفت: «معمولا توصیه بیشتر متخصصان تغذیه و گوارش به نوشیدن حدود ۸ لیوان آب در طول روز است. این در حالی است که برخی از افراد بنابر شرایط سنی، جنسی و کاری خود، به نوشیدن حجمی کمتر یا بیشتر از این مقدار توصیه‌شده آب در طول روز، نیاز دارند».


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، این عضو هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه سخنان خود افزود: «از آنجا که خطر مسمومیت با آب در افرادی با مزاج‌های سرد و تر وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود به اندازه نیاز و میزان تشنگی خود در طول روز، آب بنوشید. معمولا افراد سالمند، فعالیت بدنی روزانه کمتری دارند و به‌دلیل وجود رطوبت‌های زائد در بدنشان، مزاجشان‌ هم به سمت سردی و تری می‌رود. به‌همین دلیل هم بدن، و به‌خصوص معده آنها، چندان طلب آب در طول روز نمی‌کند».


دکتر رسول چوپانی معتقد است که اصلاح مزاج و درمان سردی و تری معده در چنین افرادی می‌تواند حس تشنگی را دوباره در آنها شعله‌ور کند و باعث لذت بردن آنها از نوشیدن آب شود.


وی در نهایت خاطرنشان کرد:‌ «زیاده‌روی در نوشیدن آب می‌تواند عوارضی مانند فراموشی، کند شدن ذهن، فساد رنگ صورت و بدن، پف زیر چشم‌ها و ورم اندام‌ها را به‌همراه داشته باشد. کم‌آبی بدن هم عوارضی مثل کاهش تمایلات جنسی، کاهش اشتها، بی‌خوابی، ضعف بینایی، افزایش غلظت خون، تپش قلب، ضعف قلب و پیری زودرس را به‌دنبال خواهد داشت». 


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.