×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سحر پای سفره بوعلی سینا بنشینید

سلامانه : با توجه به ۱۷ ساعت روزه داری استفاده از مواد غذایی که فرد را کمتر و دیرتر دچار تشنگی و گرسنگی کند برای هر روزه داری مطلوب است.


فرهاد صبری، متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در دیدگاه حکیم بو علی سینا که بنیانگذار طب سنتی و اسلامی است رعایت بعضی موارد و مصرف برخی مواد غذایی در وعده سحر، باعث می‌شود فرد دیرتر احساس گرسنگی و تشنگی کند و در این روزهای طولانی، تاب روزه داری را داشته باشد.


وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن روزه استفاده از مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت مرغ و یا گوشت قرمز کم چرب به همراه سبزی مانند پونه و نعنا که مقاومت شخص را در مقابل روزه حفظ می‌کند و در حفاظت دستگاه گوارش کمک می‌کند بسیار توصیه می‌شود .


صبری در ادامه گفت: استفاده از شربت ‌آبلیمو به همراه عرق بهار نارنج و عرق بیدمشک‌ برای رفع عطش و همچنین نوشیدن شربت خاک شیر که خاصیت سم زدایی دارد توصیه می‌شود.


این متخصص طب سنتی، مصرف غذای چرب در وعده سحری را باعث تشنگی در طول روز دانست و گفت: استفاده از سالاد و سبزی بعد از اتمام سحری بسیار مطلوب است ضمن اینکه اگر تمایل به نوشیدن چای است بهتر است ۱۵-۲۰ دقیقه بعد از سحری باشد تا آهن موجود در غذا دفع نشود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.