×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

توصیه‌های غذایی برای افراد بلغمی و دموی مزاج در ماه رمضان

سلامانه : مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی توصیه‌های غذایی برای افراد بلغمی و دموی مزاج در ماه رمضان را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، محمد احمدی مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی اظهار داشت: انسان دارای اخلاط چهار گانه صفرا، دم، بلغم و سودا است که به نسبت معین در بدن وجود دارد البته غلبه هر کدام از این خلط‌ها در بدن موجب بروز مزاج خاصی در بدن می‌شود.

به گفته وی ماه رمضان دارای مزاج گرم و خشک است و افراد بلغمی مزاج  تحملشان در برابر تشنگی زیاد و در مقابل گرسنگی کم است. بلغمی مزاجان افراد سفید پوستی هستند که عروق بدنشان پنهان است و اغلب زنان دارای چنین مزاجی هستند.

مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی ادامه داد: بلغمی مزاجان دارای عروق پنهانی هستند و در تمام فصول سال احساس سرما می‌کنند، استعداد فراموشی دارند و معمولا خوابشان زیاد و سنگین است همچنین ممکن است، دچار درد مفاصل شوند البته صاحبان این مزاج کمتر عصبانی می‌شوند.

 احمدی عنوان کرد:صاحبان مزاج سرد و تر تمایل به مصرف شیرینی و گرمی ها دارند و مصرف غذاهای طبع سرد موجب بروز ضعف می‌شود چون ماه رمضان روزه زمان طولانی است مصرف سوپ و مایعات در سحر و افطار برایشان مفید است ولی غذای این افراد با دارای مزاج گرم باشد.

وی افزود: صاحبان مزاج دم دارای پوست گلگون و سرخ هستند که رگ‌های بدنشان آشکار و چهره بشاش و مهربانی دارند. توان ارتباط جمعی آنها بالاست و سینه فراخی دارند و موهای بدنشان زیاد است و این افراد در فصل بهار و تابستان از گرما شکایت دارند و در دو فصل دیگر خیلی احساس بدی ندارند.

مدیر گروه تغذیه انجمن تحقیقات طب سنتی بیان داشت: وجود رطوبت  و حرارت در بدن دموی مزاجان زیاد است چون هم رطوبت و هم حرارت بالایی دارند، اشتها یشان هم نسبت به اکثر مواد غذایی بالا است.

احمدی خاطرنشان کرد: ماه رمضان که با فصل گرما مصادف است و غذای این افراد بهتر است که دارای مزاج سرد باشد که توان آن ها نسبت به تشنگی بالا ببرد و مصرف غذاهای سرد مزاج موجب تامین رطوبت می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.