×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، سید‌حامد عاملی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد توسعه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در اردبیل اظهار داشت: در این همایش تلاش می‌کنیم فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در حوزه تولید و فرآوری گیاهان دارویی را دعوت کنیم تا با یک راهکار مناسب شاهد توسعه جدی در تولید و فرآوری محصولات گیاهان دارویی باشند.

وی به برگزاری مستمر و مداوم جلسات ستاد توسعه، تولید و فرآوری گیاهان دارویی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: تا حدودی مشکلات و تنگناها، تهدیدها و فرصت‌ها در این حوزه احصا و مشخص شده و ما در این جلسات به دنبال راهکار رفع موانع هستیم.

سرپرست دفتر اقتصادی استانداری اردبیل یکی از مشکلات این بخش را ضرورت اخذ کد برای محصولات و گیاهان دارویی از سوی جهاد کشاورزی اعلام کرد. وی بیان داشت: ما از طریق صدور مجوزی که با همکاری جهاد کشاورزی، صنایع و تعاون خواهیم داشت می‌توانیم برای طرح‌های توسعه‌ای نیز برنامه‌‌ریزی درست، دقیق و متناسب با ظرفیت‌ها داشته باشیم.

عاملی به استعداد و توانمندی استان اردبیل در کشت و فرآوری گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: به زودی قرار است جلسه‌ای با مدیرکل منابع جنگلی سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و رئیس انجمن گیاهان دارویی در اردبیل برگزار‌ تا مشکلات و موانع مطرح و به آنها پاسخ داده شود. ‌

در این جلسه یکی از متخصصان، محققان و تولیدکنندگان گیاهان دارویی نیز ضرورت شناسنامه‌دار شدن گیاهان دارویی استان اردبیل را ضروری اعلام کرد و گفت: یکی از ضعف‌های بخش کشاورزی نبود صنایع تبدیلی و صادر نشدن کد‌های مشخص برای بیش از ۵۰۰ هزار محصول متنوع در بخش گیاهان دارویی است که این امر در تولید و فرآوری مانع ایجاد کرده است.

علی باقری خاطرنشان کرد: در استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب اقدام اساسی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقات کشاورزی برای شناسایی معرفی و تولید گیاهان دارویی انجام نشده است. وی تصریح کرد: ما نیازمند احداث شهرک گیاهان دارویی هستیم که در زمان استاندار سابق اردبیل حتی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای این امر پیشنهاد شده بود و امیدواریم در استان به این کار اهتمام شود.

این محقق و تولیدکننده گیاهان دارویی از فراهم شدن امکان تولید بذر و نشا در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: ما با تولید گیاهان دارویی قادر هستیم آن را به شرکت‌های داخلی و خارجی بفروشیم و در این زمینه ورود بخش خصوصی می‌تواند موانع را برطرف کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.