×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

برای برطرف کردن بوی بد دهان چه باید کرد؟

سلامانه:استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، معتقد است: استفاده از مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان‌ها، مانع بروز زخم‌های دهانی و آفت شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.


دکتر غلامرضا کردافشاری در گفت وگو با ایسنا افزود: از منظر طب سنتی، راه‌هایی نیز برای تقویت دندان‌ها و لثه وجود دارد مانند مالیدن پوست سبز رنگ گردوی تازه بر روی دندانها که آنها را تقویت می‌کند.


به گفته وی، استفاده از مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان‌ها، مانع بروز زخم های دهانی و آفت شده و دندان‌ها را سفید و جویدن کندر نیز لثه را محکم می‌کند.


این متخصص طب سنتی گفت: عسل به خاطر دارا بودن کلسیم، فسفر و فلوراید برای دندان‌ها و لثه مفید است، اثر جلادهندگی نمک برروی دندان ها نیز موثر است و برای حفظ صحت دندان‌ها باید از مصرف شیرینی جات و ادویه جات و غذاهای تند به میزان زیاد پرهیز کرد.


کردافشاری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ادامه داد: افرادی که معمولا دچار تلخی دهان، تهوع و بی‌اشتهایی هستند باید از شربت‌هایی مثل شربت انار، زرشک و سکنجبین استفاده شود.


وی اضافه کرد: کسانی که از برگشت اسید غذا از معده به مری رنج می برند، از فواید مصرف خاکشیر یک ساعت قبل از غذا و هویج پخته با روغن زیتون بهره مند شوند.


این استاد دانشکده طب سنتی، گفت: خاکشیر و هویج هر دو در تقویت معده و هاضمه نقش دارند که البته نقش مثبت روغن زیتون نیز در تسکین بازگشت غذا از مری به معده نباید غافل شد.


کردافشاری بیان کرد: اگر علت بوی بد دهان رطوبت و مواد فاسد ریخته شده از مغز است، باید از خوردن غذاهای ترش و نفاخ پرهیز کرد و نیز مصرف موادی از قبیل بادام جهت تقویت مغز باید مدنظر قرار بگیرد.


این متخصص طب سنتی در پایان گفت: اگر علت بوی بد دهان، بیماری‌ها و عفونت‌های ریوی باشد، باید اقدام درمانی مقتضی صورت گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.