×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طب سنتی و اختلال عملکرد جنسی مردان + لیست غذاها

سلامانه : عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران ضعف نیروی جنسی مردان از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، علیرضا صفربالی پزشک عمومی و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران درباره اختلال عملکرد جنسی مردان اظهار داشت: اختلال عملکرد جنسی مردان در آمریکا در مردان ۴۰ تا ۷۰ سال ۵۲ درصد گزارش شده است.

به‌گفته وی نکته قابل توجه در منابع طب سنتی ایران، توجه طبیبان ایرانی به امر تغذیه در درمان بیماری‌هاست. در این بیماری نیز در مورد هر علت توصیه‌های غذایی آن بیان شده است.

این پزشک عمومی و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران ادامه داد: ضعف نیروی جنسی مردان از دیدگاه طب سنتی، علت جسمی و علت روحی دارد که علل جسمی می‌تواند کم بودن حجم مایع منی، ضعف مغز، ضعف قلب، ضعف کبد، ضعف معده، ضعف کلیه، کم بودن حدّت منی، فقدان لذع منی، سکون منی، ترک نزدیکی به‌مدت طولانی، کم بودن نفخ عروقی، ضعف اعصاب آلت تناسلی و فلج اعصاب آلت تناسلی باشد.

صفربالی عنوان کرد: بلخی استاد رازی در کتاب مصالح الابدان و الانفس در بحث حفظ الصحه می‌نویسد نخستین چیزی که باید نهایت توجه و اهتمام به آن صورت بگیرد و بهترین تدبیر برای آن انجام شود، غذا است و نیز در بحث علاج می‌نویسد: مادامی که شدت احتیاج به دارو اتفاق نیفتاده است، نباید از آن استفاده شود، زیرا تمام داروها مضاد طبیعت انسان هستند، اما غذا شاکله طبیعت انسان است.

وی ادامه داد: رازی و سید اسماعیل جرجانی نیز اعتقاد داشتند تا جایی که ممکن است باید با غذا بیماران را معالجه کرد و تا هنگامی که با داروی ساده و مفرد امید معالجه است نباید به بیمار داروی مرکب داد.

این پزشک عمومی و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران بیان داشت: کم بودن حجم مایع منی ناشی از ضعف بدن و دارای علائمی مانند ضعیفی و لاغری بدن، زردی رنگ چهره است که شرح حال از دست دادن مایعات بدن را نام برد.

صفربالی افزود: غذاهایی برای جبران این نوع از ضعف بدن مانند بره، مرغ، کبک، قلیه کدو و شلغم و پیاز، شربت سیب، عصاره گوشت، قلیه با ادویه‌های گرم، زردک و نخود و پیاز و سیر، مربای زنجبیل، نارگیل، حلوای نشاسته و بادام و پسته، زرده تخم‌مرغ عسلی، نارگیل با شکر و شیربرنج سفارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: غذاهای اختصاصی برای مواقعی که ضعف بدن ناشی از دست دادن مایعات رخ می‌دهد، مانند نخودآب، گوشت بره، کبک، حلیم از گوشت بره و مرغابی، حلوا از قند و نشاسته، حلیم از گوشت مرغ، حلوا از روغن بادام یا روغن کنجد را شامل می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.