×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
توصیه‌های طب سنتی در ماه مبارک رمضان

علی حسینی گفت: در ماه رمضان باید از نان و غلات، گوشت و تخم مرغ و حبوبات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات یعنی گروه‌های اصلی غذایی بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: مصرف آش، سوپ، عدسی، شله زرد، فرنی، شیربرنج، چای کم رنگ، آب جوش برای هضم بهتر غذا توصیه می‌شود که ابتدا افطار با این خوراکی‌ها انجام شود.

حسینی گفت: مصرف برنج، گوشت، نان سبوس‌دار، پنیر، شیر گرم، عسل، خرما، سبزی، گردو و کشمش به تناسب در هنگام افطار، سحر یا شام از خوراکی‌های مناسب هستند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: غذاهایی که به میزان زیادی ادویه دارند، غذاهای چرب و سرخ کردنی، غذاهای شور و شیرین، بادمجان، کشک و… عطش زیادی ایجاد می‌کنند که برای رفع آن علاوه بر کاهش مصرف این خوراکی‌ها می‌توان از لیموترش، ماست و سبزی‌خوردن در کنار غذا بهره گرفت یا از روش‌هایی مانند غرغره با آب سرد، شستن دست و پا با آب سرد و دوش آب ولرم استفاده کرد.

حسینی تصریح کرد: از خوردن چای پررنگ، قهوه، کاکائو و موادی که باعث دفع بیشتر آب بدن می شوند، به هنگام سحر باید پرهیز کرد و در مقابل مصرف میوه در هنگام سحر، باعث افزایش مقاومت بدن در مقابل تشنگی می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: روزه داران بهتر است که افطار خود را با یک غذا و نوشیدنی گرم و کمی شیرین، ساده و زودهضم آغاز کنند.

حسینی تصریح کرد: مصرف خرما، کشمش، انجیر و عسل به هنگام افطار به دلیل اینکه سریع قند خون را بالا می‌برد، توصیه می‌شود و از پرخوری هم جلوگیری می‌کند.

وی افزود: غذاهای شور و چرب، نوشیدنی های گازدار، مصرف بالای زولبیا و بامیه، آب میوه های مصنوعی، ادویه های تند و غذاهای فست‌فود که شامل سوسیس و کالباس است بهتر است در این ایام مصرف نشود. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.