×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

استشمام این گیاه استرس را از شما دور می‌کند

سلامانه : با توجه به شروع فصل امتحانات و قرار گرفتن افراد در محیط های استرس زا، در جهت کاهش عوارض ناشی از این دوره توصیه‌هایی می‌شود.


نصیر دهقان، پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص گیاهی مناسب برای درمان اضطراب شب امتحان اذعان داشت: با قرار گرفتن افراد در محیط و شرایط استرس زا یا واکنش‌هایی که موجب عدم امنیت می‌گردد، هورمونتنش زا در خون منتشر می‌شود که با فعال شدن سیستم عصبی هپاتیک در خون همراه بوده و فرد را با علائمی مانند اضطراب، تپش قلب، بی خوابی و یا حالت تهوع روبرو می‌کند.


وی به مصرف دم نوش‌های گیاهی اشاره کرد و گفت: گیاه بابونه از جمله گیاهان دارویی است که به طور چشمگیری در تنش‌ها و استرس‌ها موثر است و مصرف آن به صورت چای روزانه توصیه می‌شود، همچنین گیاه سنبل الطیف در جهت یک خواب راحت و کاهش استرس موثر است.


دهقان افزود: چای سبز به دلیل وجود ال تیانین اثر آرام بخش به خصوص برای کسانی که تپش قلب دارند، در کنترل آن و کاهش اضطراب و فشار خون تاثیر بسزایی دارد.


وی ادامه داد: گیاه بادرنجبویه موجب کاهش اضطراب و خواب راحت به خصوص برای خانم‌ها می‌شود و همچنین گیاه رازک که سر درد‌های تنشی و عصبی موثر است.


این پژوهشگر تصریح کرد: طبق تحقیقاتی، در استرالیا نشان داده شده که رایحه درمانی در حین برگزاری امتحانات دانش آموزان نتایج مثبتی را در نتایج امتحانات داشته است.


وی در این خصوص اذعان داشت: رایحه درمانی توسط گیاه اسطوخودوس به روش استشمام آن تاثیر اثر بخشی را در کاهش استرس و اضطراب دارد.


وی در پایان یادآور شد: انجام حداقل ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ورزش و نرمش در روز موجب افزایش هورمون‌های نشاط آور در بدن می شود، همچنین جو دو سر، کلم بروکلی، شکلات تلخ نیز توصیه می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.