×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آلبانی، مرکز کشت شاهدانه ی اروپا

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از جام نیوز، بر اساس گزارش دویچه وله، پلیس آلبانی روز سه‌شنبه (۲۷ خرداد) برای دومین روز متوالی به روستای کوهستانی “لازارات” در جنوب این کشور حمله کرد.

 وب سایت رسانه برون مرزی آلمان نوشت: «حدود ۸۰۰ نیروی پلیس با جلیقه ضدگلوله و با پشتیبانی خودروهای زرهی در این عملیات گسترده تلاش کردند مظنونان به کشت و خرید و فروش مواد مخدر را دستگیر و مواد موجود را نابود کنند.»

بر همین اساس در حمله روز دوشنبه، پلیس به دلیل مقاومت افراد محلی مجبور به عقب‌نشینی شده بود. یک مأمور پلیس هم زیر آتش سنگین سلاح‌های مهاجمان، از جمله آرپی‌جی مجروح شده بود. افراد ناشناس مسلح همچنین به تیم خبری تلویزیون آلبانی حمله کرده بودند. به همین دلیل شمار مأموران در روز دوم (سه‌شنبه( از ۵۰۰ به ۸۰۰ تن افزایش داده شد.

 بنا بر اعلام پلیس آلبانی، در عملیات روز سه‌شنبه نیز دو چوپان غیر محلی هدف گلوله موادفروشان قرار گرفتند و مجروح شدند. از افراد غیر ساکن در روستا خواسته شده بود محل را ترک کنند. به آنان گفته شده بود که جانشان در خطر است زیرا موادفروشان “به آنان به چشم مظنون می‌نگرند”.

به گفته مقام‌های پلیس، در عملیات یادشده ۶ نفر مظنون شلیک به سمت مأموران انتظامی دستگیر شده‌اند. بر این اساس، صدها کیلوگرم حشیش و مقادیر زیادی مهمات نیز کشف و ضبط شده است. وزارت کشور آلبانی در جریان عملیات از ۵ هزار ساکن روستا هم خواسته بود خانه‌های خود را ترک نکنند.

دویچه وله یادآور شد که روستای لازارات در ۲۴۰ کیلومتری جنوب تیرانا، پایتخت آلبانی قرار دارد. بنابر اعلام پلیس ایتالیا، همسایه غربی آلبانی، در این روستای کوهستانی سالانه ۹۰۰ تن حشیش به ارزش ۵/۴ میلیارد یورو تولید می‌شود. این رقم برابر با حدود یک ‌سوم تولید ناخالص ملی آلبانی است.

وب سایت دویچه وله  در ادامه این گزارش افزود: « ۱۰ سال پیش افراد ناشناس به یک فروند هلیکوپتر ایتالیایی به ظن تخریب کشتزارهای شاهدانه لازارت شلیک کردند.»

 عملیات پلیس در روزهای اخیر، بخشی از تجسس سراسری در آلبانی با هدف مبارزه با مواد مخدر است. پلیس ۱۰ هزار گیاه شاهدانه در اطراف روستای لازارات را از بین برده و می‌گوید عملیات را تا نابودی همه گیاهان شاهدانه ادامه خواهد داد.

 آلبانی در منطقه بالکان از بزرگترین مراکز تولید و فروش حشیش در اروپاست و گذرگاه مواد مخدر به اروپا از مبدأ آسیا و آمریکای لاتین به‌شمار می‌آید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.