×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، اسماعیل اسفندیاری‎پور صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: همان‎طور که مقام معظم رهبری در خصوص گیاهان دارویی فرمودند طب سنتی و گیاهان دارویی از جمله کارهایی است که می‎تواند باب جدیدی در مسائل کلان مربوط به بهداشت و درمان باز کند.

وی به اهداف راهبردی کشت گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: جلوگیری از موازی‎کاری، معرفی گیاهان اولویت‎دار برای اجرای پروژه‎های تولیدی در استان، توانمندی صنعتی شدن گیاهان دارویی در استان بر اساس تعیین بازار هدف، داروسازی و بسته‎بندی از اهداف اجرای توسعه کشت گیاهان دارویی است.

رئیس کارگروه زراعت گیاهان دارویی گلستان یادآور شد: به منظور تجاری‎سازی طرح پیشنهاد کشت گیاهان دارویی در اراضی، طرح کشت زعفران، کشت گلخانه‎ای آلوئه‌ورا و تدوین طرح ملی سرخدار از جمله برنامه‎های اولویت‎دار استان در بخش گیاهان دارویی است.

اسفندیاری‎پور خاطر نشان کرد: تلاش می‎کنیم گیاهان و گونه‎هایی که متناسب کشت استان هستند شناسایی شوند و تاکنون ۲۶ گونه از گیاهان دارویی قابل کشت در استان به همراه سوابق آن مشخص شده که برای توسعه و تعمیم آن در سطح استان تلاش خواهیم کرد.

وی در خصوص پیگیری طرح ملی سرخدار ادامه داد: پرورش این گیاه خاص استان گلستان است و بنا داریم ثبت آن را به عنوان آثار ملی انجام دهیم.

رئیس کارگروه زراعت گیاهان دارویی گلستان اضافه کرد: تعیین گیاهان دارویی اولویت‌دار برای کشت و توسعه، ایجاد بانک گیاهان دارویی، نظارت بر فعالیت‎های مراکز عطاری و گیاهان دارویی استان، همچنین پیگیری و راه‎اندازی دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است.

اسفندیاری‎پور در پایان خواستار همکاری بخش‎های مرتبط برای کشت و توسعه گیاهان دارویی که ظرفیت و توانمندی خوبی در استان دارند، شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.