×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

درمان‌های عجیب ترک اعتیاد و ویزیت‌های نجومی در طب‌های مکمل

سلامانه : رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران از درمان‌های عجیب ترک اعتیاد و ویزیت‌های نجومی و بی‌قاعده در طب‌های مکمل انتقاد کرد.

 

به گزارش تسنیم، ایرج خسرونیا در برنامه پزشکی نبض که با موضوع چالش‌های طب مکمل برگزار شد، از رواج مکمل‌های دارویی که به یک بلا در کشور تبدیل شده است، انتقاد کرد و اظهار داشت: بارها شاهد آن هستیم که بیمار با یک کیسه دارو نزد ما می‌آید و نمی‌داند از کدام یک از این داروها استفاده کند. بنابراین بیماران نباید برای درمان از شاخه‌ای به شاخه دیگری مراجعه کنند. 

وی افزود: طب مکمل باید در موارد خاصی مورد استفاده قرار گیرد، مثلا ما هنوز نمی‌دانیم آیا می‌توان برای درمان MS از طب مکملی مانند طب سوزنی استفاده کرد یا خیر. بنابراین نباید بیماران را گمراه کنیم. 

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران تصریح کرد: مثلا در حال حاضر بیماران سرطانی و معتادان که بسیار گرفتار هستند باید مورد توجه و کمک قرار گیرند. ما مشاهده می‌کنیم درصدی از معتادان با روش‌های طب سوزنی و طب مکمل ترک داده می‌شوند ولی در مابقی آنان نمی‌تواند این مقوله برای آنان مورد استفاده قرار گیرد در حالی که تبلیغات عجیبی در طب مکمل برای ترک اعتیاد صورت می‌پذیرد.

خسرونیا ادامه داد: متاسفانه ویزیت‌های افرادی که در طب مکمل فعالیت می‌کنند مشخص نیست مثلا یک متخصص پزشکی در حدود ۲۶ هزار تومان پول ویزیت می‌گیرد ولی برخی از فعالان در طب مکمل ویزیت‌های بسیار بالا و بدون رعایت تعرفه‌ها می‌گیرند مثلا یک بیمار باید ۱۰ بار در طول یک ماه مراجعه کنند و هر بار نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان بپردازند زیرا در طب مکمل براساس زمان پول ویزیت می‌گیرند.

وی با انتقاد از بی‌ضابطه‌بودن فعالیت کسانی که در طب مکمل اقدام به فعالیت‌های درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید تمام اقدامات درمانی در طب مکمل براساس راهنماهای بالینی و همچنین براساس شواهد علمی و در کنار طب رایج نوین صورت پذیرد. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.