×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

روشی جدید در توان‌بخشی آرتروز زانو

سلامانه :یک متخصص فیزیوتراپی، عنوان کرد: بکارگیری شیوه‌های جدید درمانی در حداقل زمان ممکن که بتواند علائم بیماران مبتلا و هزینه‌های درمانی را کاهش دهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


دکتر ابراهیم عباسی، در گفت وگو با ایسنا درباره ویژگی‌های بیماری آرتروز گفت: آرتروز یا بیماری تخریب مفصلی شایع‌ترین نوع بیماری روماتیسمی در انسان است که به درد مزمن و گاه ناتوانی‌های شدید می‌انجامد و گاهی مستلزم انجام اعمال جراحی است و کیفیت زندگی افراد مبتلا را شدیداً متأثر می‌سازد.


وی در ادامه افزود: در سراسر جهان سالانه هزینه‌های بسیار زیادی صرف امور تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به آرتروز می‌شود، بطوریکه این بیماری در زمره یکی از مسائل بسیار مهم بهداشتی- درمانی در سازمان بهداشت جهانی و در میان همه کشورهای جهان به ویژه ممالک در حال توسعه قرار دارد.


این متخصص فیزیوتراپی با بیان این که در میان مفاصل بزرگ بدن، زانو شایع‌ترین مفصلی است که دچار تغییرات تخریبی می‌شود، گفت: نیروهای مختلف و فشارهای زیادی که مفصل زانو در حین انجام فعالیت‌های روزمره متحمل می‌شود، آن را مستعدترین مفصل برای ابتلا به آرتروز می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: آرتروز زانو اغلب با تخریب غضروف مفصلی و استخوان زیرغضروف، التهاب داخل مفصل و اختلالات عملکرد و تعادل بیمار همراه است.


عباسی درباره عوارض شایعی که بیماران مبتلا با آن روبرو هستند، گفت: مبتلایان اغلب از ضعف عضلانی، افزایش وزن و کاهش تحرک رنج می‌برند و از سوی دیگر تمایل چندانی برای رعایت رژیم‌های غذایی طولانی مدت و نیز پرداختن به ورزش‌های هوازی از خود نشان نمی‌دهند که شاید دلیل آن نداشتن فرصت کافی، وجود درد و کاهش دامنه حرکتی در زانو باشد، بطوریکه این بیماران پس از مدتی کوتاه این روش‌های درمانی را رها می‌کنند.


وی گفت: بکارگیری شیوه‌های جدید درمانی که بتوان در حداقل زمان ممکن علائم بیماران مبتلا و هزینه‌های درمانی آنها را کاهش دهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.


این متخصص فیزیوتراپی درباره روشهای موثر برای درمان این بیماری گفت: یکی از تکنیک‌های نوین درمانی، ارتعاش درمانی یا ویبراسیون تراپی کل بدن است. تحقیقات مختلف درباره سیستم ارتعاش درمانی نشان داده‌اند که در کمترین زمان ممکن می‌توان حداکثر نتیجه را در زمینه افزایش قدرت و بهبود دامنه حرکتی بدست آورد. ویبراسیون تراپی از طریق تأثیر روی سیستم‌های عصبی و عضلانی بدن باعث بهبود قدرت عضلانی می‌شود و حتی در مقایسه با روش‌های معمول مثل ورزش‌های تقویتی عضلات را با سرعت بیشتری تقویت می‌نماید. این تکنیک، روش درمانی خوشایندی است که اثرات مثبتی را نیز روی گردش خون، حرکت، انقباض عضلات و کاهش درد دارد.


وی همچنین روش ارتعاش کل بدن را در درمان و توان‌بخشی آرتروز زانو موثر دانست و افزود: اهداف اصلی این روش در بیماران مبتلا به این عارضه، کاهش درد و ناراحتی‌های بیمار، افزایش قدرت عضلات، افزایش انعطاف پذیری مفاصل و بهبود عملکرد است.


وی در پایان اعلام کرد: با هدف ارتقای سلامت و خدمت رسانی بهتر به بیماران مبتلا به آرتروز زانو در نظر داریم تعدادی از بیماران را بصورت رایگان مورد ارزیابی و درمان قرار دهیم. لذا بیمارانی که در محدوده سنی بین ۵۵ تا ۷۵ سال و دارای درد زانو و خشکی صبحگاهی هستند و سابقه جراحی زانو و ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی ندارند می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۴۷۸۸۲۳ ۰۲۱ یا تلفن همراه ۳۴۹۱۸۲۲ ۰۹۲۱ تماس حاصل کرده و با گرفتن نوبت قبلی برای این منظور مراجعه نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.