×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

توصیه‌هایی برای سلامت قلب

سلامانه : یک کارشنناس طب سنتی توصیه‌هایی برای سلامت قلب عنوان کرد.

 سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: خوشحالی و شادی موجب تقویت قلب می‌شود و در مقابل غم، ترس، خشم و خجالت موجب تحلیل و ضعف قلب می‌شوند.

به گفته وی برای حفظ سلامتی قلب لازم است که از بوییدن اشیای بدبو پرهیز شود و با توجه به مزاج بدن از بوهای خوش لذت برد همچنین نباید روح را با بوییدن بوهای بد اذیت کرد.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: مصرف ماءاللحم (آب گوشت غلیظ)، زرده تخم مرغ عسلی، آب انار تازه به سلامت قلب کمک می‌کند؛ افراد از یبوست باید جلوگیری کنند چرا که یبوست مزتج به قلب ضرر وارد می‌کند.

علوی ادامه داد: شکم باید لینت داشته باشد و قبض نباشد چرا که بخارات حاصل از مدفوع حبس شده  به قلب آزار می‌رساند پس لازم است که شکم نرم باشد و از یبوست جلوگیری شود.

وی گفت: مصرف دخانیات از جمله سیگار، قلیان و مشروبات الکلی به قلب ضرر بسیار می‌رساند. مصرف مواد غذایی بخار دار مانند سیر، پیاز و خردل به قلب آزار می‌رساند.

این کارشناس طب سنتی افزود: استفاده از عطر‌های خوشبو، پوشیدن لباس‌های معطر، مصرف موادغذایی مفرح مانند زعفران و مصرف ادویه مفید، پرهیز از زیاده‌‌روی در ورزش‌های سنگین و سخت، پرهیز از مقاربت مفرط و بیداری زیاد، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و حفظ سلامت قلب توصیه می‌شود.

علوی بیان داشت: خوردن گلاب، عرق بیدمشک، عرق صندل در امراض قلبی بسیار مفید است همچنین مصرف سیب، “به”، گلابی، انار، لیمو، بالنگ، آناناس تازه  و نوشیدن گلاب، عرق بیدمشک، عرق صندل در امراض قلبی بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: از سبزی‌های مفید برای قلب می‌توان نعناع، ریحان، بادرنجبویه، بادروج ریحان کوهی، ریواس، کاسنی، کاهو، خرفه، گشنیز، کدو اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. محمدرضا علیقارداشی

    با سلام
    از اطلاع رسانی بسیار عالی شما ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.