×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اختلالات زنانگی بر اثر رژیم‌های سخت لاغری

سلامانه : دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: افرادی که مدام در حال رژیم گرفتن هستند، بیشتر به اختلالات رحمی، کم خونی، اختالالات پوست و مو دچار می‌شوند.

 به گزارش  تسنیم، ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره چاقی اظهار داشت: در طب سنتی ما قائل بر حفظ سلامتی بر اساس اصول ۶گانه سلامتی هستیم، وقتی این اصول ۶ گانه از اعتدال خارج شود، بیماری به سراغ افراد می‌آید.

به گفته وی چاقی از بیماری‌های مهم به شمار می‌رود که سالانه میلیاردها دلار صرف پژوهش‌ در مورد چاقی و رفع آن می‌شود و علاوه بر این نیز بیمار فردی به حساب می‌آید به نظام سلامت نیز ضربه وارد می‌کند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران عنوان کرد: سبب‌هایی را می‌توان شمرد که موجب افزایش “تری” و بروز چاقی مرضی می‌شود که کاهش تحرک خود از عوامل چاقی است، امروزه افراد فعالیت بدنی کمتر دارند، کمتر پیاده روی می‌کنند، چرا که ورزش کردن یکی از اصول ۶ گانه است و کبد چرب قند بالا پُر فشاری خون، نقرس بیماری‌هایی است که ناشی از کم تحرکی است.

رضایی پور گفت: کِثرت خواب عامل دیگر در بروز چاقی است، در دانش طب سنتی ساعت مناسب، خواب ۹ شب تا ۳ صبح است، ولی این الگو را نمی‌توان در یک جامعه شهری پیاده کنیم، ولی بر اساس تجربه‌های شخصی ساعت ۲۲ تا ۲۲،۳۰ به خواب بروند و ساعت ۴ تا ۵ صبح از خواب بیدار شوند.

وی ادامه داد: امروز دچار اختلالات خواب هستیم و دیر می‌خوابیم و دیر بیدار می‌شویم، بنابراین زمانی که آفتاب بالا می‌آید، اگر فردی خواب باشد دچار چاقی مرضی می‌شود و از تبعات در روز خوابیدن نیز چاقی مرضی است، براین اساس تعداد ساعات خواب به مزاج بر می‌گردد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: پُرخوری و پُرنوشی خود از عوامل چاقی مرضی است و به ندرت در افراد معتدل یافت می‌شود. افراد یا در حال پُر خوری هستند یا کم خوری هستند و نگران افزایش ۱۰۰ گرم وزن خود هستند و مدام در حال رژیم گرفتن هستند که آسیب‌های جدی از جمله اختلالات رحمی، کم خونی، اختالالات پوست و مو می‌شوند.

رضایی پور خاطرنشان کرد: بَر هم خوری و با هم خوری نیز از عوامل چاقی مرضی است و عدم رعایت فاصله مصرف غذا با خواب، نوشیدن، میوه خوردن خود عوامل چاقی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.