×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

هفته‌ای یک بار ورزش برای کودکان کافی نیست

سلامانه : یک متخصص طب سنتی گفت: ناصر الحکما معتقد است هفته‌ای یکبار ورزش در برنامه کلاسی کودکان به هیچ وجهه کفایت نمی‌کند و باید کودکان هر روز چند ساعت در هوای آزاد به بازی و ورزش بپردازند.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی درباره ورزش اطفال اظهار داشت:  ورزش در هر سنی لازم و ضروری محسوب می‌شود و ورزش کردن برای اطفال نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که خمیره ذهنی و جسمی فرد در کودکی شکل گرفته و اعضای بدن از ابتدای کودکی باید بر سلامت پایه گذاری شود و اگر این مسئله به خوبی صورت نگیرد نمی‌توان در آینده فرد سالمی تصور کرد.

به گفته وی کودکان مدام در حال یادگیری و تعلیم و تربیت هستند و اگر آنها بدن سالمی نداشته باشند، ذهن فعال و خلاقی نیز نخواهند داشت تا این تعالیم و تربیت را به خوبی بپذیرد.

این متخصص طب سنتی گفت: ورزش در کودکان به خصوص از ۷ سالگی به بعد که کودک وارد فضای آموزشی شده و بخشی از عمر خود را در کلاس درس سپری می‌کند بسیار مهم است. 

کردافشاری افزود: ناصر الحکما معتقد است که ورزش هفته ای یکبار در برنامه کلاسی کودکان به هیچ وجهه کفایت نمی‌کند و باید کودکان هر روز چند ساعت در هوای آزاد به بازی و ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: این مساله در گذشته‌ای که آپارتمان نشینی و بی تحرکی وجود نداشته است و برای حکما این مسئله بسیار مهم جلوه می‌کرد ولی امروز با صنعتی شدن و آپارتمان نشینی و نبود حیاط در منزل و نیز کمبود فضای باز در بعضی مدارس مساله بی تحرکی کودکان و ضررهای آن به عنوان یک معضل خودنمایی می‌کند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: والدین باید بای کودکان خود شرایطی را فراهم کنند که به هر طریق ممکن مانند استفاده از سالن‌های ورزشی، ورزش در پارک و فضای سبز و … برای کودکان شرایطی را فراهم کنند که به فعالیت بپردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.