×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دمنوش‌هایی مخصوص ایام امتحانات

سلامانه : دمنوش‌ها، فرآورده‌های طبیعی گیاهی هستند که به کمک حرارت، و طی فرآیندی، با آزاد شدن اسانس‌ها و مواد محلول آن گیاه در آب، خواص درمانی و یا پیشگیری کننده آنها قابل دسترس می‌شود.


دکتر علی زندی، متخصص طب سنتی و اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از دمنوش‌ها علاوه بر تأمین آب بدن، خواص بسیار خوب و تأثیرگذاری بر عملکرد فرد دارد. 


وی ادامه داد: مصرف دمنوش‌هایی که خاصیت خنک کنندگی داشته باشد، بسیار مطلوب است. یکی از بهترین دمنوش‌هایی که خاصیت خنک کنندگی دارد، دمنوش شاه تره است که عرق این گیاه نیز خاصیت مشابهی دارد. 


وی ادامه داد: در دوران امتحانات، افراد دچار اضطراب و استرس می‌شوند و در نتیجه خواب خوبی ندارند، بنابراین بهترین دمنوش که باعث افزایش عمق خواب در افراد می‌شود و عملکرد خواب را بهبود می‌بخشد، دمنوش بهار نارنج است که بسیار توصیه می‌شود. 


دکتر زندی مصرف کندر را بصورت محلول در آب و دمنوش در افزایش عملکرد حافظه و حفظ آرامش بسیار موثر دانست و افزود: در زمان امتحان، تنفس و کاهش تمرکز فرد نقش بسزایی در کاهش کارایی وی دارد. بنابراین استفاده از دمنوش اسطو خودوس که خاصیت آرامش بخشی و افزایش تمرکز دارد، توصیه می‌شود. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.