×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تدابیر بهبود شیر مادران از دیدگاه طب سنتی

سلامانه : یک متخصص طب سنتی تدابیر بهبود شیر مادران را تشریح کرد.

 

به گزارش تسنیم، غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی درباره تدابیر بهبود شیر مادران اظهار داشت: باردار بودن، ناراحتی‌های روحی و اعصاب، مصرف غذاهای نامناسب و نوشیدنی‌ها‌ی نامناسب و شیوه غلط غذایی از عوامل فاسد کننده شیر مادر محسوب می‌شود.

به گفته وی برای بهبود شیر مادران می‌توان در غذاها یک قاشق غذاخوری پودر سبوس برنج و گندم اضافه شود همچنین مصرف سیب رسیده و شیرین نیز می‌تواند برای بهبود شیر مادران مفید باشد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: پرهیز از فعالیت‌های شدید و ورزش‌های سنگین، مصرف شیره انگور با نان (سنگک) در وعده صبحانه یا شام، استراحت و داشتن خواب کافی برای غلیظ شدن شیر زنانی که شیر آن‌ها رقیق بوده بسیار مؤثر است.

کردافشاری درباره علل کم بودن شیر برخی مادران اضافه کرد: کم بودن شیر مادران می‌تواند ناشی از غلبه حرارت در بدن باشد که مصرف برخی از غذاها مانند سوپ جو با اسفناج برایشان مفید است همچنین غلبه سردی یا گرفتگی مجاری شیر خود از عوامل کم بودن شیر مادران است.

این متخصص طب سنتی با بیان این‌که مواد غذایی مانند سیر، پیاز، خردل و نعناع برای زنان شیرده مناسب نیست، بیان کرد: اگر در طول روز افراد بیش از ۱۰ عدد سیب به صورت فالوده، مربا، آب سیب استفاده کنند برای رفع کم‌خونی بسیار مؤثر است.

کردافشار افزود: افراد می‌توانند برای رفع کم‌خونی هفته‌ای ۲ بار هر بار ۱،۵ کیلو استخوان راسته گوسفند را بدون گوشت و مغز حرام با نمک و پیاز و زردچوبه با آب فراوان بپزند تا استخوان‌ها کاملاً نرم شوند. عصاره آن را بگیرید و تفاله را دور بریزید. ۳ استکان تا ۳ لیوان در طول روز مصرف کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.