×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تقویت اعصاب و قلب با رایحه درمانی

سلامانه : یک کارشناس طب سنتی گفت: از دیدگاه طب سنتی رایحه درمانی و استشمام عطرهای مختلف خود می‌تواند عاملی برای رفع مشکلات روحی و عصبی باشد.

 

سیدجواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: بیش‌تر مشکلات و بیماری‌های بدن ناشی از سوء مزاج‌های معده است.

به گفته وی اگر معده دچار سوءمزاج شود اعصاب بدن را تحت تاثیر قرار داده و بدن بیمار می‌شود از دیدگاه طب سنتی رایحه درمانی و استشمام عطرهای مختلف خود می‌تواند عاملی برای رفع مشکلات روحی و عصبی باشد.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: بوییدن و خوردن گلاب در بهبود ناراحتی‌های روانی و تقویت سیستم اعصاب و مغز مفید است همچنین اگر معده خوب کار کند بدن سالم است.

علوی بیان داشت: اگر مواد زائد ار بدن دفع شود بسیاری از بیماری‌ها درمان می‌شود؛ فصل بهار به دلیل گرمی هوا خون در بدن باید روان باشد به همین دلیل مصرف غذاهای لطیف خود می‌تواند عاملی برای بهبود کیفیت خون باشد.

وی عنوان کرد: استشمام “مشک” برای بیماران قلبی مفید است؛ استشمام دود “عنبر نسارا” مقوی قلب است و گل بهار نارنج دارای طبیعت گرم است و مفرح قلب بوده و روان انسان را پاک می‌کند و مواد زائد را از سیستم اعصاب از بین می برد.

این کارشناس طب سنتی افزود: در بهار به علت این‌که خون در هیجان است و به سمت بالا و مغز بیش‌تر حرکت می‌کند، غلیان احساسات یا خشم و عصبانیت بیش‌تر بروز پیدا می‌کند که تقویت مغز و اعصاب مؤثر است.

علوی گفت: در فصل بهار باید از خشم شدید، شادی ناگهانی پرهیز کرد چرا که هر دو مهیج اخلاط هستند و چون خاصیت خود فصل نیز هیجان و حرکت اخلاط است، عوامل تشدید کننده این موضوع ممکن است باعث آسیب رساندن به فرد شوند.

 وی با اشاره به این‌که در فصل بهار باید مغز و اعصاب را تقویت کرد، افزود: یکی از بهترین راه‌های تقویت مغز و اعصاب استشمام بوهای خوش مانند گلاب و ریحان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.