×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

رژیم غذایی بیماران مبتلا به سنگ کلیه

سلامانه : یک کارشناس طب سنتی رژیم غذایی بیماران مبتلا به سنگ کلیه تشریح کرد.

 

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره اینکه بیماران دچار سنگ کلیه چه موادغذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهند، اظهار داشت: بیماران مبتلا به سنگ کلیه در رژیم غذای خود بیشتر از گوشت تیهو، جوجه مرغ، گوسفند ۶ ماهه استفاده کنند.

به گفته وی گوشت تیهو غذاییت زیادی دارد و بسیار لطیف و سهل‌الهضم است؛ همچنین خون صالح در بدن تولید می‌کند و برای افرادی که دارای معده و روده ضعیفی هستند بسیار مفید است؛ گوشت جوجه مرغ خوب پخته شده نیز از گوشت اکثر پرندگان لطیف‌تر بوده و دارای غذاییت زیادی است.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: گوشت بزغاله دارای گرمی، سردی، خشکی و رطوبت آن در حد متوسط است و امتلاء یا پرشدگی بدن از مواد زائد ایجاد نمی‌کند، نیروی بدن را کاهش نمی‌دهد و بدن را لاغر نمی‌کند به خصوص در فصول گرم و نواحی و شهرایی که گرمی هوا در آن شدید بوده مفید است.

علوی افزود: نان خشکار برای بیماران مبتلا به سنگ کلیه مفید است نان خشکار نانی است که گندم آن نشسته و سبوس آن نیز نگرفته باشند و برای جلوگیری از سنگینی معده و نفخ پس از مصرف آن بهتر است با کمی کره یا شیره انگور خورده شود.

وی اضافه کرد: خیار، آلبالو، انگور، خربزه و زالزالک برای این بیماران مفید است همچنین انواع گرمک، طالبی، آب سیب، انجیر، انواع توت قرمز، شاتوت و توت سیاه، انواع آلو و مرکبات حداقل ۱،۵ ساعت پس از مصرف غذا بیماران مبتلا به سنگ کلیه می‌توانند استفاده کنند.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: خیار مدر(ادرارآور) بوده و سنگ‌های ادراری را خارج می‌کند و برای رفع تشنگی مفید است. آلبالو مقوی معده و کبد گرم است و تشنگی را برطرف می‌کند و سنگ‌های کلیه و مثانه را می‌شکند و زخم‌های مجاری ادارار را التیام می‌بخشد.

علوی افزود: انگور به لحاظ غذاییت زیادی که دارد خون صالح تولید می‌کند و برای کلیه و مثانه نافع است همچنین بهتر است با انگور کمی زیره مصرف شود تا به بدن نفع بیشتر برساند.

وی گفت: خربزه نیز مدر بوده و سنگ‌های ادراری را خارج می‌کند همچنین زالزالک مقوی معده بوده و برای کسانی که ادراشان قطره قطره خارج می‌شود، مفید است.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: بادام مقوی معده بوده و در اصلاح کلیه بسیار نافع است و فندق مقوی روده‌هاست و برای سوزش ادرار بسیار مفید است همچنین پسته مقوی معده و امعا است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.