×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر








از فوائد بیشمار گیاه کرفس می‌توان به تاثیر آن در درمان تنفس نامطبوع، عفونت مثانه، سرطان، تب یونجه و ضعف حافظه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،  کارشناسان سلامت معتقدند که اصلی‌ترین دلیل تنفس نامطبوع و بوی بد دهان عدم شست‌وشوی مناسب دندان‌هاست که در مواقع نبود مسواک و یا دهان‌شویه، خوردن کرفس راحت‌ترین و در عین حال روشی موثر برای رفع بوی بد دهان است.

به طور کلی مواد غذایی که برای بدن مفید هستند در کاهش بوی نامطبوع دهان تاثیر دارند.

کرفس همچنین حاوی ترکیب‌های ضدالتهابی، تسکین‌دهنده و مدّر است که برای درمان عفونت‌های مثانه توصیه می‌شود. تخم کرفس با افزایش ادرار به درمان عفونت‌های مجاری ادراری کمک می‌کند. همچنین گیاه کرفس برای تسکین سایر بیماری‌های التهابی توصیه می‌شود. در واقع این گیاه بهترین منبع طبیعی ترکیبات ضدالتهابی غیراستروئیدی است که برای درمان نوعی التهاب کیسه مفاصل موسوم به «بورسیت» و دیگر انواع التهاب‌ها می‌توان از این گیاه استفاده کرد.

کرفس همچنین خاصیت ضدسرطانی دارد و در جلوگیری از بروز سرطان و بهبود فعالیت گلبول‌های سفید خون که به مقابله با سرطان‌ها می‌پردازند، موثر است. همچنین از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این ترکیب‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی موجود در کرفس در کاهش سطح اسید اوریک که دلیل حملات نقرسی است، موثر است. کرفس جزو اولین مواد غذایی به حساب می‌آید که علائم آلرژی را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف این گیاه یکی از راهکارهای موثر کاهش فشار خون است.

کرفس با تحریک کردن سیستم ایمنی بدن به مقابله با بیماری‌ها کمک می‌کند.

این گیاه حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیب‌هایی است که با انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و التهاب‌ها مقابله می‌کند.






برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.