×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

تنها یک درصد داروهای گیاهی، بیمه هستند

سلامانه : عطاری‌ها باید گیاهان داروئی را به صورت بسته‌بندی عرضه کنند و تنها یک درصد از داروهای گیاهی تحت پوشش بیمه‌ای هستند.


محسن بیگدلی عضو ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست جمهوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بسته‌بندیهای گیاهان دارویی که در عطاری‌ها انجام می‌شود، غیر استاندارد است و برای بسته بندی باید یک واحد بسته‌بندی یا شرکتهای تولیدی این کار را انجام دهند. 


وی در ادامه افزود: این شرکت‌ها باید مجوز از وزارت بهداشت داشته باشند و روی هر بسته مشخصات گیاهی روی آن نوشته شود و عطاری‌ها فقط عرضه کننده این بسته‌های گیاهی باشند. 


این استاد دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه سود عطاری‌ها در فروش فله‌ای گیاهان دارویی است و بعضی از عطاری‌ها گیاهان را بسته بندی و عرضه می‌کنند که مصرف کنند هیچ آگاهی از خواص و تاریخ مصرف آن ندارد.


وی گفت: این کار با تهدید و برخورد انجام نمی‌شود و باید الگوسازی کنیم و عطاریهای مدرنی با گیاهان بسته‌بندی شده تاسیس کنیم. 


وی با بیان اینکه داروهای گیاهی تعرفه درمانی ندارند، افزود: به همین دلیل در حال حاضر شرکتهای داروسازی داروی گیاهی را ۳۰-۴۰ درصد ارزانتر از قیمت پشت جلد در اختیار عرضه کننده قرار می‌دهند و فروشنده‌ها بیشترین سود را می‌برند. 


بیگدلی با اشاره به اینکه یک درصد از داروهای گیاهی تحت پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: از حدود ۹۰۰ داروی گیاهی که در بازار موجود است ۸-۹ عدد از این دارو‌ها تحت تعرفه خدمات درمانی دارند. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.