×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

فصل حساسیت را با گیاهان دارویی با آرامش بگذرانید

سلامانه : فصل بهار در بعضی افراد حساسیت‌هایی را به وجود می آورد که استفاده از برخی گیاهان دارویی و کاهش اثرات آنها موثر هستند.


مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌هایی که در نتیجه حساسیت فصل بهار شایع می‌شوند عبارتند از گرفتگی بینی، سوزش و خارش گلو، سرفه‌های مکرر، کهیر، سردرد و سرگیجه، گل مژه یا ورم ملتحمه، خونریزی از بینی و تا حدودی تبخال است.


این کارشناس به گیاهان دارویی که در این فصل برای درمان و برطرف شدن حساسیت‌ها و عوارض ناشی از آن استفاده می شود اشاره کرد و افزود: دم کرده گیاه اوکالیپتوس موجب ضد عفونی مجاری تنفسی می‌شود و همچنین اسهال فصلی ناشی از این فصل را برطرف می‌کند البته در مورد مصرف این گیاه و گیاهان دیگر، فرد نباید به گیاهان دارویی حساسیت داشته باشد و تحت نظر کارشناسان گیاهان دارویی استفاده کنند.


وی به گیاه آویشن اشاره کرد و اظهار داشت: این گیاه گرم و خشک است و برای درمان سرفه‌های مکرر و همچنین اسهال این فصل موثر است.


خادم الحسینی در ادامه افزود: آویشن مجاری تنفس را باز کرده و گوارش را آسان می‌کند و پودر آویشن  برای برطرف شدن خونریزی از بینی موثر است و همچنین برای درمان تبخال ناشی از این فصل می توان ۵۰ گرم آویشن را در ۱ لیتر آب دم کرده و روی موضع قرار داد تا تبخال برطرف شود.


وی گفت: دم کرده آویشن با اسطوخودوس در برطرف شدن سردردهای میگرنی این فصل نیز موثر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.