×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 دکتر جعفر میر فخرایی عضو شورای سیاست‌گذاری دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی گفت: اگر موادغذایی متنوع درحد متعادل مصرف شوند، مواد مورد نیاز بدن از جمله ویتامین‌ها، موادمعدنی و … تامین خواهدشد٬ اما متاسفانه به دلیل تغییر عادت‌ها و الگوهای غذایی بسیاری از افراد از کمبود ریز مغذی‌ها رنج می‌برند.

از این‌ رو٬ اصلاح عادت ها و الگوهای غذایی مردم، غنی‌سازی‌ موادغذایی و همچنین استفاده از مکمل‌های غذایی و رژیمی از جمله استراتژی‌های جبران کمبود برخی از ریز مغذی‌ها است که در تمام کشورهای دنیا به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: مصرف بی‌رویه و خودسرانه مکمل‌ها می‌تواند تاثیر منفی در پی داشته باشد. بر این اساس برگزاری همایش‌هایی در زمینه معرفی و بررسی علمی مکمل‌های غذایی و رژیمی که یکی از اهداف آن دستاوردهای روز دنیا است، می‌تواند گامی موثر در جهت ارتقای سطح دانش و سلامت جامعه محسوب شود.

دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با نگاهی به تجویز و مصرف منطقی مکمل های ورزشی طی روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ خرداد امسال توسط موسسه رسایش با همکاری و حمایت سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های غذایی و رژیمی ایران، اتحادیه وارد کنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی و انجمن متخصصین علوم دارویی ایران در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.