×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهرستان تفرش رکورددار رویش آویشن در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی به دلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی گیاه آویشن به صورت طبیعی و در فصل بهار در بیشتر شهرستان های این استان و در مناطق کوهستانی به رشد می کند.

یوسفی با اشاره به اینکه شهرستان تفرش بیشترین رویش آویشن را در سطح استان مرکزی دارا است، ابراز کرد: شهرستان های اراک، شازند، خمین، دلیجان، کمیجان و زرندیه نیز به دلیل وجود اقلیم مساعد شاهد رویش گیاه آویشن به صورت طبیعی هستند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی کشت گیاه آویشن به صورت دستی وجود ندارد، اظهار داشت: این گیاه به صورت کاملا طبیعی و خودرو در مناطق کوهستانی استان مرکزی به دلیل شرایط مناسب اقلیمی به وجود می آید.

محقق و پژوهشگر طب سنتی نیز با بیان اینکه جوشانده آویشن به همراه کمی آبلیمو یا عسل داروی مفیدی در درمان سرماخوردگی‌ها است به مهر گفت: در مطالعات  این گیاه اثر ضد سرفه و خلط آور و ضد اسپاسم بودن آن مشخص شده است.

سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان مرکزی حدود ۶۸ هکتار است. که در این سطح بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ تن انواع گیاهان تولید می شود. تولیدی که با توجه بیشتر مسئولان در گیاهان دارویی می توان شاهد اشتغال زایی در این منطقه بواسطه گیاهان دارویی و سلامت باشیم./ خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.