×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی،انجمن علمی طب سنتی ایران اعلام کرد با توجه به اقبال روز افزون مردم به طب‌های مکمل و جایگزین از جمله طب سنتی ایران، متاسفانه بازار سوء استفاده در این حوزه نیز افزایش چشمگیری داشته است. در همین رابطه به علاقه مندان طب سنتی هشدارهایی داده می شود:

۱- از به کار بستن دستورات و توصیه های دارویی گیاهی بدون مشورت پزشک متخصص طب سنتی جدا بپرهیزید.

۲-برخی بیماریها به خصوص بیماریهای صعب العلاج نیاز به ویزیت متخصص طب سنتی همراه با ارائه سوابق پزشکی بیمار دارد. بنابراین بدون مشورت با پزشک داروهای خود را قطع نکنید و به هر دارویی اعتماد نکنید که عوارض جبران ناپذیری دارد.

۳- بسیاری از داروهای گیاهی عرضه شده در عطاری ها دارای ناخالصی و حتی غیر بهداشتی هستند بنابراین معتبر بودن عطاری را از مراکز طب سنتی جویا شوید.

۴- متاسفانه بسیاری از سایتهای اینترنتی علاوه بر ارائه خودسرانه دارو به تجویز نسخه بدون ویزیت و بدون صلاحیت علمی می پردازند. از مشاوره با این سایتها که متأسفانه بدون نظارت هر روز نیز گسترش می یابند بپرهیزید و فقط به پایگاههایی مراجعه کنید که زیر نظر متخصصان طب سنتی دانشگاهی اداره می شوند.

۵- برخی افراد با استفاده از روابطی به رسانه های عمومی راه یافته و دم از طب سنتی می زنند تا راه را برای کسب درآمد بیشتر باز کنند، برخی از این افراد اقدام به ویزیت های اینترنتی و ارائه نسخه می کنند که به هیچ وجه از نظر اصول طب سنتی و نه از نظر قانونی درست نیست (از کجا معلوم که خود این فرد پرونده را مطالعه کرده و نسخه می پیچد نه یک شخص دیگر)

۶- موارد زیادی دیده شده که به نام ارائه مدرک کلاسهایی با موضوع آموزش درمان و نسخه نویسی برای عموم برگزار می شود که هزینه های زیادی نیز دریافت می کنند بدانید که این نوع کلاسها ۱۰۰درصد کلاهبرداری بوده و تنها متولی نظام سلامت کشور وزارت بهداشت است که به هیچ فرد غیر پزشکی اجازه دخالت در امر درمان را نداده و تبعات قانونی این مورد بسیار سنگین است و تنها پیامد آن موضع گیری مسئولان و سایر پزشکان در مقابل طب سنتی به دلیل ایجاد هرج و مرج در نظام سلامت است! (تنها کلاسها و دوره های آموزش اصول سلامتی قانونی هستند)

۷-متأسفانه در جامعه، اطلاعات نادرستی به نام طب سنتی در بین مردم رواج یافته است. بنابراین به نظر پزشک متخصص طب سنتی بیش از شایعات و اطلاعات عامه اعتماد کنید.

۸-توجه کنید برای هرگونه درمان با طب سنتی فقط و فقط به متخصص طب سنتی (دارنده مدرک PhD طب سنتی) مراجعه کنید و جدا از مراجعه به افراد غیر مرتبط حتی پزشک عمومی خودداری نمایید.

۹-هنگام خرید داروهای گیاهی، باید توجه شود که گیاه مورد نظر اصلی است، بهتر است مصرف کننده شخصاً از این موضوع اطمینان پیدا کند چرا که برخی از این گیاهان واقعی نیستند، متأسفانه موارد تجویز اشتباه داروهای گیاهی به صورت مکرر رخ می دهد، این گیاهان می توانند سمی باشند یا با گیاهان سمی مخلوط شده باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.