×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

برداشت گیاهان دارویی مزرعه

برداشت گیاهان دارویی مزرعه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس گیاهان دارویی استان زنجان در زمینه بهره برداری از گیاهان دارویی قابل رویش در استان گفت :در حال حاضر بهره‌برداری‌ از گیاهان دارویی در استان زنجان اکثراً به صورت سنتی صورت می‌گیرد.

کریمی با اشاره به اینکه از تعداد متنوع گونه های گیاهی یافت شده در استان ۱۰ نوع شانس رویش بیشتری دارند افزود: نعناع ،رازیانه ،اویشن ، رزماری ، به لیمو ، سنبل الطیب ،زیره سبز ،گل راعی، بادرنجبویه و اسطوخودوس ۱۰ نوع قابل رویش عنوان کرد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد : گونه‌های دارویی موجود در استان زنجان در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند، ولی ارتفاعات ماهنشان، زنجان و به خصوص طارم بالاترین تنوع و کیفیت گیاهان دارویی را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه سنبل الطیب بیشتر در سایت گلخانه ای طارم و بقیه موارد عموما در مراتع کشت میشود ادامه داد: از پرفروش ترین این گیاهان میتوان به نعناع فلفلی اویشن و سنبل الطیب اشاره کرد.

کریمی با اشاره به اینکه چنانچه در شیوه تولید گیاهان دارویی برنامه ریزی اصولی صورت گیرد ، ضمن ایجاد اشتغال می تواند علاوه بر درمان بیماریها، در حفظ و نگهداری مراتع و حفاظت انان گامی موثر برداشت .

کارشناس گیاهان دارویی استان خاطر نشان کرد : برای کشت این گیاهان و راه اندازی ۳ شرکت پشتیبان اقداماتی صورت گرفته که اعتبارات لازم برای کل شهرستان زنجان ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که این شرکت ها اقدام به تهیه بذر و نشا وخرید محصولات کرده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.