×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلاب ایران گران‌تر از گلاب تونس و مراکش است

جمال‌الدین جلالی، صادر کننده گیاهان دارویی درباره تولید گلاب و صادرات آن گفت:  قیمت گلاب از سال گذشته تا امسال دو برابر شده است؛ به طوری که سال گذشته قیمت گلاب ۵۰۰۰ تومان و امسال ۱۰ هزار تومان شده است که این مساله تاثیر مستقیمی بر میزان صادرات گلاب می گذارد.

صادر کننده گیاهان دارویی تصریح کرد: شش کشور دنیا تولیدکننده اصلی گلاب هستند اما خاک ایران و همچنین شرایط اقلیمی آن برای کاشت و تولید گل محمدی مناسب‌تر است؛ به طوری که می‌توان گفت کیفیت گل محمدی تولید شده در ایران در میان کشورهای لهستان‌، بلغارستان، مالزی، مراکش و تونس بهتر است.

گلاب ایران گران‌تر از تونس و مراکش

جلالی با بیان اینکه ایران اولین زادگاه گل سرخ بوده است، گفت: کشورمان در تولید گل سرخ و گلاب از نظر کیفیت محصول حرف اول را می‌زند اما قیمت گلاب ایران در مقایسه با گلاب کشور مراکش و تونس گران‌تر است به همین دلیل میزان تقاضا برای صادرات از کشور ایران نسبت به مراکش و تونس پایین‌تر است چرا که گلاب در این کشورها ارزان‌تر است.

وی راهکار خود را برای افزایش صادرات این محصول عنوان و اظهار کرد: برای تولید هر محصول دولت تنها باید نظارت اجرایی داشته باشد به طوری که با ارائه تسهیلات و وام، تولیدکننده را تشویق به افزایش تولید کند چرا که تنها از این طریق می توان به فکر افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور بود.

این صادر کننده گیاهان دارویی تصریح کرد: دولت باید با نظارت اجرایی خود و ارائه تسهیلات، موجب تشویق تولیدکنندگان و تقویت بخش خصوصی شود تا با ایجاد رقابت، تولید افزایش یابد. وی افزود: دولت باید اقداماتی در راستای کاهش دلالی و همچنین افزایش کیفیت انجام دهد./ ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.