×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران با اعلام این خبر گفت: از آنجا که در سال‌های گذشته مقصد عمده صادرات گیاهان دارویی ایران کشورهای اروپایی بوده، میزان صادرات این محصول تقریباً به صفر رسیده است و تنها میزان ناچیزی به کشور‌های خاور دور مانند چین که خود تولیدکننده بزرگ گیاهان دارویی هستند و کشور های عربی، صادر می‌شود.

جلیل مغازه‌ای افزود: با وجود محدودیت‌های صادرات، درخواست‌هایی از کشورهای اروپایی وجود دارد، که مجبور به صادرات این محصولات از دوبی و ترکیه هستیم که سود مناسبی را نصیب ما نمی‌کند.

وی درباره تجارت و کشت گل گاوزبان که به تازگی مراسمی در رامسر به این منظور برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گل گاوزبان در سال‌های گذشته افزایش یافته است و این محصول به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و فرآورده‌های غذایی ایران با اشاره به وضعیت تولید زعفران ادامه داد: با امیدواری که از مذاکرت هسته‌ای در میان تولیدکنندگان برای گشایش بازار صادراتی ایجاد شده است، امید می‌رود که میزان صادرات گیاهان دارویی و زعفران در سال جاری افزایش یابد.

مغازه‌ای تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۰ تن زعفران از مزارع کشور برداشت شد، اما امسال با پیش‌بینی افزایش ۵۰ تنی برداشت، ۳۰۰ تن برداشت زعفران خواهیم داشت.

وی با رد موضوع صادرات زعفران ایران با برند افغانستان یادآور شد: به‌دلیل وجود مسائل گمرکی، صادرات دوباره زعفران ایران با نام افغانستان به صرفه نیست.

مغازه‌ای تأکید کرد: در سال‌های اخیر، صادرات زعفران با بسته‌بندی یک، دو، پنج، ۱۰ و ۱۰۰ گرمی که سود بیشتری برای تولیدکننده دارد، افزایش یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.