×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، سید عبدالله مدنی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در شناسایی الگوی ایرانی اسلامی، اذعان داشت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات ولی فقیه باید برای شناخت هویت اسلامی و ایرانی تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید طب سنتی را در جامعه نهادینه کرد، گفت: برای  پیشگیری  از بیماریها باید در استفاده از مواد غذایی توجه جدی کرد.

وی به چالش های بسیار در بحث درمان و استیضاح وزرا در این مورد اشاره کرد.

مدنی به ۳ رشته تاریخ پزشکی، تحقیقات در طب سنتی و تخصص طب سنتی در دانشگاه مازندران اشاره و گفت: این ۳ رشته در مازندران توسط اساتید برجسته در حال آموزش است  واین در حالیست که در دانشگاههای تهران این رشته وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه طب سنتی بصورت رمالی و بازار در استان است، گفت: باید یک جایگاه خاص برای طب سنتی در استان مشخص شود.

آیت الله نورالله طبرسی با بیان اینکه طب سنتی نیاز به فلسفه دارد، اظهار داشت: باید برای زنده کردن تحقیقات و گسترش طب سنتی در جامعه تلاش شود.

وی بیان کرد: مردم جامعه هیچ شناختی از گیاهان با خواص دارویی ندارند و باید برای معرفی این گیاهان در جامعه آموزش های لازم داده شود.

وی همچنین به نبود کتاب های مفید در زمینه گیاهان دارویی در کتابخانه های استان اشاره کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.