×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طب سنتی ابوعلی سینا رابطه ایران و ژاپن را ارتقا می دهد

ˈکاورو ساساکیˈ روز شنبه در حاشیه دیدار یک گروه ژاپنی از آرامگاه بوعلی سینا در همدان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور ژاپن گرایش مردم به طب سنتی و گیاهان دارویی رو به افزایش است بنابراین با معرفی جایگاه ویژه بوعلی سینا در علم طب سنتی به مردم ژاپن،زمینه افزایش ارتباط ایران و ژاپن فراهم می شود.

وی گفت: باتوجه به اقبال ژاپنی ها به گیاه درمانی و جایگاه بوعلی سینا در طب سنتی، یک تجربه بسیار عالی در حوزه ارتباط ایران و ژاپن با محوریت بوعلی سینا کسب می شود.

ساساکی افزود: در جریان این سفر آگاهی جامع تری نسبت به دانش و بوی‍‍ژه طب سنتی و عرق گیری بوعلی سینا کسب شد، و این طب را بیشتر به مردم ژاپن معرفی می کنیم، زیرا این دانش برای طب سنتی ژاپن راهگشا است.

وی اظهارکرد:در ابتدا فکر می کردم که بوعلی سینا فقط در پزشکی و طبابت دانش داشته، ولی اکنون متوجه شدم این حکیم فرزانه در همه علوم از جمله حکمت و فلسفه نیز متبحر بوده است.

مدیر شرکت ˈدرخت زندگیˈ توکیو ادامه داد: تبحر و اشراف شیخ الرییس ابوعلی سینا در همه علوم و تسلط کامل آن بر مهمترین علوم دنیا، حیرت انگیز است.

ساساکی گفت: باتوجه به فعالیت این شرکت در حوزه رایحه درمانی، روغن گیاهی و گیاه درمانی،به منظور آشنایی با علم عرق گیری گل سرخ (محمدی) و تهیه گلاب بوعلی سینا به همدان سفر کردیم.

هیات ژاپنی که در حوزه رایحه درمانی و عرق گیری گیاهان دارویی فعال است روز شنبه به همدان سفر کرده و از آرامگاه بوعلی سینا به عنوان مقبره این حکیم اندیشمند طب جهان دیدن کرد.

این هیات ژاپنی از آرامگاه باباطاهر در حوزه مفاخر همدان، گنبد علویان به عنوان شاهکار معماری و تپه هگمتانه به عنوان معرف قدمت تاریخی استان همدان نیز دیدن می کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.